Citat:
Ursprungligen postat av
HalalMuscle
Hej fb.
Jag är en lat människa som föredrar ett arbete där jag slipper sitta i ett kontor med 40+ andra människor så nu har jag kommit fram till en slutsats att jag antingen vill bli tandläkare eller apotekare.
Dilemmat är att jag föredrar lågstimulerande arbeten där jag slipper göra så mycket att när jag avslutar arbetspasset så finns energin fortfarande kvar. I dagsläget arbetar jag som taxiförare för mitt eget företag så jag kör bara runt och njuter av livet m.a.o.
Är apotekare lågstimulerande? Dvs. tråkigt och att man bara gör en och samma sak hela tiden jämfört med t.ex tandläkare där du hela tiden kanske måste fokusera på saker och ting? T.ex om du gör operation i mun osv.
Samtidigt så tänker jag att det vore ballt med Doktor. i början av ens namn, en titel som man får bära som tandläkare också, jämfört med apotekare som känns lite som kassabiträde?
Hjälp!
Tror inte dina veckor blir så lugna varken som doktor, tandläkare eller apotekare. Det är ju skitballt att ha en sådan titel, eller? Doktor blir man inte efter några år, det är ett livslångt lärande med stort ansvar.
Tror du har hittat ditt syfte - taxichaufför, dessutom om du njuter av den livsstilen varför byta?