Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Jag har aldrig träffat eller haft blandningen men en nyfiken fråga, vad ska du ha hunden till och hur är din levnadssituation?
Det är två raser av vallhundar som ska blandas så jag gissar att valpen också kommer gå mot vallning.
Jobbar inom lantbruket så ha med i traktorn bl.a., kossorna är inte vana vid vallning men man kan ju alltid göra ett försök, så länge hunden vet hur man flyttar på sig när det kommer en förbannad di-ko springandes.
Kommer väl skaffa egen gård med bl.a. får en vacker dag men det ligger för långt in i framtiden för just denna hund, schäfern jag känner hänger med på gården men ingen vallning och border collien jag känner håller nog inte på med någon vallning, vilket är lite meh eftersom border collies har väldigt mycket energi och behöver utlopp för det men jag är inte den som bestämmer hur någon jag inte riktigt känner ska uppfostra sin hund.
Jag ska minsann se till att min hund får utlopp för sin energi och får hänga med hela dagen iaf, tycker bara de är två härliga raser