• 1
  • 2
2023-05-02, 09:56
Medlem
Jag är 33 årig kvinna jag har ett jobb och är gift i ett väldigt dåligt äktenskap.Ingen stöd från familj de vill jag är kvar i äktenskapet ,har inga vänner heller.Hade jag haft några vänner hade jag lämnat utan att tänka vidare.

Är rädd för ensamheten om jag skiljer mig,hur kan jag ändra på mitt sociala liv?
Citera
2023-05-02, 10:01
Medlem
YP4XQs avatar
Skriv vart du bor, kanske nån kan bjuda in till nåt?
Citera
2023-05-02, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Finns nära oändligt med stöd för kvinnor som du. Allt från kvinnogrupper till kvinnojourer och allt möjligt. Enklast vore väl kanske att tillåta en ny man belägra dig och flytta in hos honom.

Jag är inte hotad på så sätt dwt är mer min rädsla för ensamhet om jag skiljer mig eftersom jag inte har någon nära vän eller bekantskap
Citera
2023-05-02, 11:01
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av repiuho
Jag är inte hotad på så sätt dwt är mer min rädsla för ensamhet om jag skiljer mig eftersom jag inte har någon nära vän eller bekantskap

Du är ju fortfarande relativt ung. Bara att gå ut och träffa folk!
Citera
2023-05-02, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Du är ju fortfarande relativt ung. Bara att gå ut och träffa folk!
Hur ,vart börjar man? Alla har sina vänner redan känns det som
Citera
2023-05-02, 11:07
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Hur ,vart börjar man? Alla har sina vänner redan känns det som

Beroende på vart du bor så kan du ju helt enkelt gå ut på krogen. Har du intressen så kan du kolla upp föreningar eller events med det osv
Citera
2023-05-02, 11:15
Medlem
Citat:
Jag är 33 årig kvinna jag har ett jobb och är gift i ett väldigt dåligt äktenskap.Ingen stöd från familj de vill jag är kvar i äktenskapet ,har inga vänner heller.Hade jag haft några vänner hade jag lämnat utan att tänka vidare.

Är rädd för ensamheten om jag skiljer mig,hur kan jag ändra på mitt sociala liv?

Har du alltid varit ensam/utan vänner?
Citera
2023-05-02, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Har du alltid varit ensam/utan vänner?
Typ,har blivut social på jobbet men inte utveckla det till mer

Innan ville jag inte men nu saknar jag det
Citera
2023-05-02, 11:24
Medlem
Citat:

Skaffa hobby där man gör saker i grupp.
Citera
2023-05-02, 12:45
Medlem
Citat:

Det finns en underton i det du skriver, som får mig att tänka, att det kanske inte är din make det är fel på utan någonting annat. Kanske är det därför din familj tycker att du ska stanna? Det kan vara helt fel känsla från mig. Men har ni provat parterapi? Om du inte är hotad eller slagen, kan det vara värt att testa.
Citera
2023-05-02, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det finns en underton i det du skriver, som får mig att tänka, att det kanske inte är din make det är fel på utan någonting annat. Kanske är det därför din familj tycker att du ska stanna? Det kan vara helt fel känsla från mig. Men har ni provat parterapi? Om du inte är hotad eller slagen, kan det vara värt att testa.

Så tycker mina föräldrar de vill att jag ska stanna till varje pris.De kommer från en kultur där det anses vara pinsamt eller skämmigt att skilja sig,så de är egentligen själviska,,vill inte att jag ska göra så de förlorar anseende bland bekanta.
Citera
2023-05-02, 15:30
Medlem
Hatbars avatar
Citat:

Ingen relation är bättre än en dålig relation. Ensamheten vänjer man sig med.

Vill du hitta en ny man sedan så är det bara som kvinna att regga sig på tinder och leta bättre oavsett utseende. Jag lovar!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in