• 1
  • 2
2023-05-02, 14:42
Medlem
Adelaides avatar
Prata med soc istället. De kan lösa akutboenden ibland. För ja i tält kommer du bli bortkörd när du blir upptäckt, märkägaren är nog inte så glad över att du är där.
Citera
2023-05-02, 14:48
Medlem
Prio 1 är inte att klura ut var du ska slå upp tältet, utan hur du ska ta dig från din situation till att skaffa ett boende.

Tänk rum, vandrarhem, Soc, härbärgen eller vad som helst som ger tak över huvudet. En husvagn är väl det sämsta alternativet.

En bil funkar väl i nödfall, men tänk på att du ska ha ordnat upp livet till Aug-Sept.
Senast redigerad av Cooltrayne 2023-05-02 kl. 15:17.
Citera
2023-05-02, 15:18
Medlem
DanskebankEus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Twister
Hej.
Jag kommer, med allra största sannolikhet, bli hemlös inom den närmaste tiden och försöker klura ut hur jag ska lösa livspusslet när det väl sker. Jag har en del grejer i min ägo som kan hjälpa mig bl.a. tält, stormkök och liknande. Min tanke och önskan är att kunna ha ett camp/tältplats i skogen som jag kan gömma med en pressening och lämna ostört under dagen när jag ger mig in mot centrum för att ordna med mat osv.

Är det möjligt att ha ett mer "permanent boende" i skogen eller blir man anmäld och/eller bortkörd? Vilket område omkring Göteborg bör jag söka mig till för att detta ska vara möjligt? Övriga tips om hur man klarar av livet som hemlös mottages med glädje!
Må bäst

Polare blev av med lägenheten för ett halvår sen och bestämde sig för att tälta vid Sisjöns golfbana - inte att rekommendera då hans tält med alla ägodelar blev uppeldat inom någon vecka
Citera
2023-05-06, 22:00
Medlem
Tråkigt att höra. Nere i gamlestan finns det ett akutboende har jag för mig.
Citera
2023-05-06, 22:53
Medlem
Aaarghhhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piptaz
Vill du bli hemlös?

Du lär bli bortkörd om folk ser ditt camp.
Bodde i Pilegården några år och då var det ett gäng som bodde i tält/camp i någon dunge där i säkert över ett halvår utan att bli bortkörda iofs.
har du några pengar öht?
Citera
2023-08-31, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanskebankEu
Polare blev av med lägenheten för ett halvår sen och bestämde sig för att tälta vid Sisjöns golfbana - inte att rekommendera då hans tält med alla ägodelar blev uppeldat inom någon vecka

Fy fan, det är är höjden av elakhet.
Citera
2023-08-31, 12:18
Medlem
psykoshippiens avatar
Då du ändå ska vara i stan, varför planerar du att laga mat? Slängs och ges bort mat i överflöd i stan, kolla bara alla kyrkor (ja eller muslimska motsvarigheter hahah - inte en chans att de öppnar sina armar) med sin sopplunch och utdelning. Tiggeri och stöld blir ditt nya liv.
Citat:
Ursprungligen postat av herrjean
Tråkigt att höra. Nere i gamlestan finns det ett akutboende har jag för mig.
Det är att undvika i första hand, ett rent helsike kan det bli där, smusslande knarkare och styrigt folk.
Citera
2023-08-31, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Twister
Hej.
Jag kommer, med allra största sannolikhet, bli hemlös inom den närmaste tiden och försöker klura ut hur jag ska lösa livspusslet när det väl sker. Jag har en del grejer i min ägo som kan hjälpa mig bl.a. tält, stormkök och liknande. Min tanke och önskan är att kunna ha ett camp/tältplats i skogen som jag kan gömma med en pressening och lämna ostört under dagen när jag ger mig in mot centrum för att ordna med mat osv.

Är det möjligt att ha ett mer "permanent boende" i skogen eller blir man anmäld och/eller bortkörd? Vilket område omkring Göteborg bör jag söka mig till för att detta ska vara möjligt? Övriga tips om hur man klarar av livet som hemlös mottages med glädje!
Må bäst

Hur gick det för dig? Blev du hemlös och hur hanterade du det?

Nu ser jag att TS inte varit inloggad sedan 31 maj, så det är väl tveksamt om jag får något svar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in