Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-03, 18:04
  #133
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Alla kan vara allt! Do what you feel like!

Jag antar att de gamla indelningarna i folkgrupper inte gäller längre? Synd, för det var enklare.
afroida (svart(/brun/mörk) hy), mongolida (gul hy), kaukasiska (vit (rosa) hy), indo-någontingwhatever, Indian (röd (rödaktig ljusbrun) hy)
=
Tro mig.
De gäller fortfarande. Sinnesförvirrade kan inte ändra på biologisk verklighet hur mycket de än vill.
En man kan inte bli kvinna.
Citera
2023-05-03, 18:19
  #134
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbolina
Varför skulle det inte gå att identifiera sig som vad som helst?
=
Ja du. Fundera på det och berätta helst inte vad du kommer framtill.
Citera
2023-05-03, 18:22
  #135
Medlem
SvenHelsings avatar
Såvitt jag vet saknas vetenskapligt stöd för en medfödd rasidentitet på det sätt som en medfödd könsidentitet existerar.
Citera
2023-05-03, 18:33
  #136
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Såvitt jag vet saknas vetenskapligt stöd för en medfödd rasidentitet på det sätt som en medfödd könsidentitet existerar.
Så det går inte att använda 23andme för att säga något i stil med ”den här personen har mer än tre fjärdedelar av sitt påbrå från Europa”?

För det är väl där någonstans skon klämmer med Rachel Dolezal. Hon påstod att en icke-försumbar del av hennes stamtavla bodde i Afrika för femhundra år sen, när det i själva verket inte var så. Hennes genealogi (oavsett om du använder ordet ”ras” för att beskriva den) har varit konstant sen hon föddes.
Citera
2023-05-03, 18:38
  #137
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Så det går inte att använda 23andme för att säga något i stil med ”den här personen har mer än tre fjärdedelar av sitt påbrå från Europa”?
Du kan säkert använda det på det sättet. Och du kan kontrollera kromosomer och könsorgan också. Det var inte det jag pratade om.

Citat:
För det är väl där någonstans skon klämmer med Rachel Dolezal. Hon påstod att en icke-försumbar del av hennes stamtavla bodde i Afrika för femhundra år sen, när det i själva verket inte var så. Hennes genealogi (oavsett om du använder ordet ”ras” för att beskriva den) har varit konstant sen hon föddes.
Har inte en susning om vad som gäller i just hennes fall. Jag svarade på trådfrågan.
Citera
2023-05-15, 00:57
  #138
Medlem
Folketstempels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conjuring
Där har vi en vit tjej identifierar sig som svart.

Rachel Dolezal.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Rachel_Dolezal

Dokumentären på Netflix avslutade med att filma hennes nyfödda bebis ansikte i barnvagnen som de inte tidigare visat under programmet. Helvit såklart men ett kul slut på dokumentären då hennes man var svart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback