• 1
  • 2
2023-05-02, 00:51
Medlem
Är nu 30+
Innan har jag velat ta mitt liv för att slippa allt, har kämpat i motgång hela mitt liv men alltid haft en tanke om hopp. Men nu vill jag bara dö. Förut ville jag mest bara fly. Hur länge orkar en människa kämpa? Är det ens ett värdigt liv att leva så.

Alltid tänkt att jag kan ta mina sista pengar & fly men är i det stadiet där jag förstår att det inte ens kommer hjälpa och dör hellre på hemmaplan.
Vad gör man ens?
Senast redigerad av beaut 2023-05-02 kl. 00:54.
Citera
2023-05-02, 00:55
Medlem
Ska väl tilläggas att jag har vänner. Har haft ett roligt liv osv.
Citera
2023-05-02, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaut
Är nu 30+
Innan har jag velat ta mitt liv för att slippa allt, har kämpat i motgång hela mitt liv men alltid haft en tanke om hopp. Men nu vill jag bara dö. Förut ville jag mest bara fly. Hur länge orkar en människa kämpa? Är det ens ett värdigt liv att leva så.

Alltid tänkt att jag kan ta mina sista pengar & fly men är i det stadiet där jag förstår att det inte ens kommer hjälpa och dör hellre på hemmaplan.
Vad gör man ens?

Varför? Se livet som ett skumt dataspel istället. Säg random kommentarer till NPCs på gatan och se vad som händer. Låna massa pengar och köp sosselotter för, eller försök bli ihop med nån kronprinsessa. Gör 100 barn med random tjejer i asien, osv osv
Citera
2023-05-02, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallongurk
Varför? Se livet som ett skumt dataspel istället. Säg random kommentarer till NPCs på gatan och se vad som händer. Låna massa pengar och köp sosselotter för, eller försök bli ihop med nån kronprinsessa. Gör 100 barn med random tjejer i asien, osv osv

Det har alltid var en tanke att det är vad jag ska göra innan jag verkligen gör det men det känns inte ens spännande.
Är för trött. Min familj är trött på mig och det är väl det som tynger mig mest & det som gör att jag bara vill sluta leva nu.
Citera
2023-05-02, 01:03
Medlem
Har alltid varit orimligt trött men ändå kämpat på. Börjat om mitt liv flera gånger och nu ser jag ingen mer glädje eller hopp. Önskar så mycket att jag var dödssjuk i cancer eller liknande för att leva med återkommande depression är så ensamt & hopplöst. Man är bara lat & misslyckad.
Citera
2023-05-02, 01:11
Medlem
Påbörja en medicinsk behandling. Sök vård. Det är inte normalt att ha självmordstankar.
Citera
2023-05-02, 01:14
Medlem
WalterPinkmanBitchs avatar
Börja med tjack då har du inte tid att va deprimerad iallafall.. jaga tjack konstant dygnet runt och inte en tråkig stund!
Citera
2023-05-02, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Påbörja en medicinsk behandling. Sök vård. Det är inte normalt att ha självmordstankar.

Äter antidepp sen 5 år tillbaka. Har försökt få hjälp av vården & psykiatrin i evigheter. Har även försökt hjälpa vänner igenom psykcirkusen. Känns som att jag har gjort allt men mina tankar på att dö blir starkare ju äldre jag blir.
Citera
2023-05-02, 01:19
Medlem
Du kanske äter fel slags mediciner mot vad du behöver. Äter man i flera år något utan resultat är det dags att byta medicin.
Citera
2023-05-02, 01:24
Medlem
Poztmann1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WalterPinkmanBitch
Börja med tjack då har du inte tid att va deprimerad iallafall.. jaga tjack konstant dygnet runt och inte en tråkig stund!

Håller med, tjack löser alla mina problem. Produktiv och har inte tid att tänka destruktiva tankar, mår dessutom som en kung.

Citera
2023-05-02, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SablarKonstaplar
Du kanske äter fel slags mediciner mot vad du behöver. Äter man i flera år något utan resultat är det dags att byta medicin.

Tack för dumförklaringen. Har gått igenom hela registret.
Citera
2023-05-02, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poztmann1
Håller med, tjack löser alla mina problem. Produktiv och har inte tid att tänka destruktiva tankar, mår dessutom som en kung.

Testade den vägen för några år sedan. Kände mig bara sunkig & gav mig bara ångest.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in