2025-02-06, 00:09
Medlem
Nån som vet vart man kan lyssna på pluton svea? speciellt Nu drar SA ut!
Citera
2025-02-18, 08:18
Medlem
NKFMs avatar
Här kan man läsa lite om musik som i en del fall är relevant för trådämnet.

https://musikensomvapen.substack.com/
Citera
2025-02-24, 22:52
Medlem
Offerviljas avatar
"Thule är det enda bandet som behövs?"

Nja...mjaou...

Låta exakt som en katt!

Ultima Thule - Enkel biljett hem

Kvällens favvo på riktigt:

Ellen Sundberg - Genesarets sjö (Kjell Höglund-cover)
Citera
2025-03-08, 19:12
Medlem
Offerviljas avatar
Till Elin Reinhardt och Nordiska motståndsrörelsen:

Saga - Yttrandefrihet

Saga - Valkyrian

Saga - Drömmarnas stig

Vi glömmer inte och vi förlåter aldrig! Länge leve yttrandefriheten!
Citera
2025-03-13, 23:04
Medlem
Offerviljas avatar
Hansson De Wolfe United - Var kommer barnen in:

https://www.youtube.com/watch?v=yezvOabSE5Y

Vad finns det för olika sorters djur på ett ställe som betyder väldigt mycket för mig? Jo, där finns det jättemånga kaniner (kanske 50 stycken), höns, tuppar, getter, får, lamm (på våren när de föds), minigrisar, vanliga grisar, ankor, hamstrar, hundar, katter och helt fantastiska hästar.
Citera
2025-03-27, 20:53
Medlem
ttnkpfs avatar
Är 88nsm något att lita på? De vill ha 30 av mina dollar så att jag kan ladda ner musik därifrån men jag litar inte riktigt på dem.
Citera
2025-03-30, 14:19
Medlem
Nix-registrets avatar
Jag blir mer och mer övertygad om att nyckeln till Europas frigörelse är att britter blir germanofiler, som de här gubbarna i Coleridges, Carlyles och De Quinceys magra efterföljd: https://www.youtube.com/watch?v=2450dbna5Ck

Det började till och med som en tilltänkt dialog med dem:
The text of Speech of the Dead Christ went through many versions and revisions until it received its final published form. It began as a brief sketch from 1789 entitled Depict[ion] of Atheism. He Preaches There is No God and was revised a year later as The Lament of the Dead Shakespeare Among the Dead Listeners in the Church that There is No God which was included in the fragmentary, unpublished satire Bavarian Penny-Comedy. This version features a dead Shakespeare announcing God's non-existence and pointing to "the idle little pile of ashes on the altar [...] from the decayed Jesus Christ." The Speech of the Dead Christ is the final form of this text and features two decisive differences from the earlier versions. First, it includes a preface explaining and justifying the monstrosity of the fantasy that is to follow and, second, Christ himself replaces Shakespeare as the speaker. This revision is not a mere intensification, but a shift to a different order. It is no longer a man who declares God's non-existence, but the one whom the Christian faith holds to be the anointed one, God's own son. The dead Christ denounces God and thereby his own divinity. It is therefore perhaps an irony of fate — but amor fati — that the author whom Nietzsche called a "curse in pajamas" should also be best known for the thought most often associated with Nietzsche: the death of God. The radical nature of Jean Paul's text must be emphasized, for his dead Christ possesses what Nietzsche's mad man perhaps lacks: authority. The anointed one announces that there is no God, no gospel, no salvation. In this perverted form of a Second Coming, Christ's new message is the anti-gospel, the anti-good news: God never was. A poor carpenter, he has been deceived just like the rest. Like Holbein's Christ lying pale and unresurrected, Jean Paul's dead Christ appears as utterly creaturely. Scouring the universe for a God, but only finding "the eternal storm that no one controls," the one who promises eternal life learns upon his death that the promise has been broken.

The pleasures of abandonment. Jean Paul and the life of humor
Erstes Blumenstück. Rede des toten Christus vom Weltgebäude herab, daß kein Gott sei
Citera
2025-04-01, 15:04
Medlem
vaginalprolapss avatar
Vart kan jag få tag på somalia kickers?
Citera
2025-04-01, 20:07
Medlem
Vet någon vad Al*xan*dra från Heidrun gör idag? Sjunger hon något?
Citera
2025-04-02, 09:49
Medlem
NKFMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaginalprolaps
Vart kan jag få tag på somalia kickers?

Deras enda publicerade låtar finns på samlingsplattan "Swedish Skins - Final Frontier". Testa annars Soulseek, ett old school fildelningsprogram som jag tror fortfarande är aktivt.

slsknet.org
Citera
2025-04-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttnkpf
Är 88nsm något att lita på? De vill ha 30 av mina dollar så att jag kan ladda ner musik därifrån men jag litar inte riktigt på dem.

Brukar ladda ner därifrån när det är gratis. Aldrig betalat.
Citera
2025-04-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av THTHA
Vet någon vad Al*xan*dra från Heidrun gör idag? Sjunger hon något?

Hon sjunger sedan några år tillbaka i Runa, ungefär samma musik men tycks ha tvättat bort "rasiststämpeln" då de uppträder på helt vanliga evenemang och även ihop med vissa "kändisar" såsom Bill Granath.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in