2024-06-13, 17:36
Avstängd
Offerviljas avatar
Det postas Death in June-texter i tråden! ❤️

Låtar som nästan är för bra för att man ska vilja dela med sig av dem till er:

The Gentle Waves - Falling from Grace

The Gentle Waves - There Was Magic, Then...

Supervit musik från Glasgow! Isobel Campbell!
Citera
2024-06-14, 19:10
Medlem
ImTheMans avatar
Snubbla över det här projektet i kölvattnet av Ausländer Raus-fenomenet.

MelodyAI, med låtar som

"Döp-Dö-Dö-Döp" https://www.youtube.com/watch?v=LKSQWb5qVPU
Citat:
[Verse4]
Ein Lied geht durch das Land, 20 Jahre alt.
Die Staatskrise ist perfekt, die Medien motzen,
Der Kampf gegen „Döp-dö-dö-döp“ eskaliert eiskalt.
Aber das Volk wird diesem Verbot trotzen!

"Mannheim" https://www.youtube.com/watch?v=R07yOqvtUFY
Citat:
[Chorus]
Wie viel Mannheim muss es noch geben,
Bevor du aufwachst und siehst, was los ist.
Wann wirst auch du deine Stimme erheben,
Sollen deine Kinder so leben?

Väldigt lättsmält AI-genererad musik, låter väldigt proffsigt. Visuellt är det så där otäckt som AI ofta är, men det spelar ju inte så stor roll.
Citera
2024-06-15, 19:13
Avstängd
Offerviljas avatar
En låt tillägnad Nordiska motståndsrörelsen efter judarnas terrorstämpling av dem. Indierock med blonda norrmän från staden Bergen:

Kakkmaddafakka - Restless
Citera
2024-06-20, 01:22
Två riktigt sköna låtar från Tyskland.
https://www.youtube.com/watch?v=nIlv...nnel=GigiULTRA
https://www.youtube.com/watch?v=B2y7...nel=Spook.9247
Citera
2024-06-20, 22:31
Medlem
Jag såg nu att en låt av Misfits har blivit tolkad av Vit Aggression 😳 (Zombie låten)
Citera
2024-06-21, 12:29
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamrat2
Jag såg nu att en låt av Misfits har blivit tolkad av Vit Aggression 😳 (Zombie låten)

Ja, eller det är ju två av misfits bästa låtar som de satt ihop till "Martian Zombies". Tycker de gör den riktigt bra
Citera
2024-06-21, 14:48
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamrat2
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Ja, eller det är ju två av misfits bästa låtar som de satt ihop till "Martian Zombies". Tycker de gör den riktigt bra
Ett mycket bra låttips! Jag gillar Misfits! Tack så mycket!

https://www.youtube.com/watch?v=_XQ82ODeuNM
Citera
2024-06-21, 18:46
Avstängd
Offerviljas avatar
The Smiths - Meat is Murder

Kärlek och känslor inför djur är någonting väldigt vitt!

"And who hears when animals cry?"

Nu ska jag aldrig mer äta kött. Det är som när jag var 15 år gammal. Jag har inte utvecklas ett dugg under 17-års tid. Eller jag är nästan mer barnslig nu än vad jag var då. Jag har alla The Smiths-album på CD-skivor också, så dra åt helvete med er alla utom Smerch och de här nya nationalistiska djurrättsaktivisterna som har dykt upp i trådarna under den senaste tiden.
Citera
2024-06-21, 19:18
Tråkigt för den som kommer in i tråden i hopp om att finna nationalistisk musik och möts av inlägg från trollet som länkar R.E.M, The Smiths, Aqua och annat ickenationalistiskt skit.
Citera
2024-06-22, 15:21
Avstängd
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlussenSTHLM
Tråkigt för den som kommer in i tråden i hopp om att finna nationalistisk musik och möts av inlägg från trollet som länkar R.E.M, The Smiths, Aqua och annat ickenationalistiskt skit.
Jag lovar att efter det här inlägget aldrig någonsin mer skriva någonting i den här tråden. Ni ska få vara i fred och sitta här och posta er efterblivna skinnskallemusik utan att jag ska förstöra. En sak är jag helt säker på och det är att Adolf Hitler verkligen hade hatat er. Jag har skrivit det här många gånger förut, men jag vet att Hitler hade älskat The Smiths. Skinnskallemusiken och subkulturen som fanns runt den har förstört så jävla mycket. Fortfarande sitter gubbjävlar som t.ex. Magnus Söderman och är stolt över att han på 1990-talet var ett skinnskalledrägg. Fy fan för er och er gamla subkultur! Morrissey har förresten minst lika nationalistiska åsikter som Ultima Thule-äcklen har.
Citera
2024-06-22, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag lovar att efter det här inlägget aldrig någonsin mer skriva någonting i den här tråden. Ni ska få vara i fred och sitta här och posta er efterblivna skinnskallemusik utan att jag ska förstöra. En sak är jag helt säker på och det är att Adolf Hitler verkligen hade hatat er. Jag har skrivit det här många gånger förut, men jag vet att Hitler hade älskat The Smiths. Skinnskallemusiken och subkulturen som fanns runt den har förstört så jävla mycket. Fortfarande sitter gubbjävlar som t.ex. Magnus Söderman och är stolt över att han på 1990-talet var ett skinnskalledrägg. Fy fan för er och er gamla subkultur! Morrissey har förresten minst lika nationalistiska åsikter som Ultima Thule-äcklen har.

Vore du någorlunda insatt i nationell musik hade du vetat att s.k. "skinnskallemusik" knappt existerar längre. Det finns ett brett spektrum idag, alltifrån ballader och neofolk till black metal och hardcore.

Ultima Thule har förövrigt varit otroligt betydelsefulla för svensk nationalism, det kan ingen förneka.
Citera
2024-06-23, 02:44
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Det lite festliga bandet Anal Cunt skulle hålla med dig, även om även det bandet säkert går att "problematisera", och även om det krävs ett rätt bra öra för att höra vad Seth egentligen sjunger. Men efter att ha sökt upp texten kan jag berätta att han i denna låt berättar att Adolf om han levt idag skulle ha lyssnat på The Cure, The Smiths och Depeche Mode. Jag tror, oavsett hur seriösa Anal Cunt var med sina texter, att det kan stämma!
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Vore du någorlunda insatt i nationell musik hade du vetat att s.k. "skinnskallemusik" knappt existerar längre. Det finns ett brett spektrum idag, alltifrån ballader och neofolk till black metal och hardcore.

Ultima Thule har förövrigt varit otroligt betydelsefulla för svensk nationalism, det kan ingen förneka.
Tycker inte att du argumenterar så bra här. Ja Ultima Thule var säkert betydelsefulla, men även om jag själv har en rätt positiv bild av dem från det lilla jag hört, kan de ju ändå uppfattas som lite äckliga trots det?
Offervilja har utöver att ha postat en del musik i den här tråden som inte är explicit nationalistisk också länkat till mycket som är det, i flera olika genrer. Det är ju inte det som Offervilja vänder sig emot, utan subkulturen, och kanske den snäva "åsiktskorridor" som frodats där (kanske snävare än PK-motsvarigheten?) där man t.ex inte kan tycka att en sån som Morrissey, den kanske bäste popsångaren någonsin, som ändå stått på scener och sjungit sånt som "England for the English" för folk som om inte Morrissey hade varit så jävla bra hade hatat sådana buskap, har gjort ett och annat för nationalismen?

Personligen tycker jag om alla som försöker ställa saker till rätta för vårat folk, inte minst de som försöker göra det genom musiken.
Men jag tycker också om vårat folk, och kanske särskilt de som allra tydligast har en unik talang som artister, sådana som inga andra folk skulle kunna "få fram", de som uttrycker något unikt vitt eller nordiskt, även om det inte görs explicit, till och med om de inte skulle dela så många av mina egna politiska viljor eller åsikter.
De flesta nationalister jag känner till har under någon del av livet haft andra övertygelser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in