• 1
  • 2
2023-04-30, 04:16
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
30 april 01:10, Kontroll person/fordon, Solna

I samband med att en polispatrull skulle kontrollera två män i Råsunda uppstod en hotfull situation.

När en polispatrull skulle kontrollera två män vid en bil i Råsunda så riktade en av männen ett pistolliknande föremål mot patrullen. En av poliserna avlossade då varningsskott och kunde gripa mannen. Den andra mannen sprang från platsen och kunde gripas i närområdet av en hundpatrull. I samband med ingripandet påträffades ett pistolliknade föremål och en machete som har tagits i beslag.

Ingen person har skadats vid händelsen.

Polisen har inlett en förundersökning gällande grovt brott mot vapenlagen och grovt olaga hot. Brottsplatsen har spärrats teknisk undersökning pågår.

Åklagare på särskilda utredningar har underrättats vilket är rutin när en polis avlossat sitt tjänstevapen vid ett ingripande
.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...nfordon-solna/

Somalier?
Senast redigerad av Raytheon 2023-04-30 kl. 04:24.
Citera
2023-04-30, 04:56
Medlem
Har de sökt av platsen ordentligt där personen som smet var innan de åter fan honom? Där fanns säkert även mer än vapen att finna. Inte så smart att dra vapen mot en polis. Visar på låg iq, då straffet ökar påtagligt.
Citera
2023-04-30, 06:00
Medlem
scoremaxs avatar
Undrar vad som förekom kontrollen, och vad som gjorde att mGM tyckte det verkade vara en bra id’e att dra blankt mot polisen?
Att bära pistol och Machete (fattigmansdämpare) tyder (som jag tänker) på att do hade en plan.
Citera
2023-04-30, 06:23
Medlem
Vilka clowner vem är så dum nog att dra pistol mot farbror blå
Citera
2023-04-30, 09:38
Medlem
Indian Bruce Lis avatar
För tusan, vilka jävla träskallar!
Säkert onyktra på substanser, annars är det nåt fel i skallen.
Citera
2023-04-30, 10:36
Medlem
Är Råsunda ens ett tryggt ställe att bo på?

Finns det inget några kriminella gäng där?
Citera
2023-04-30, 10:42
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
När en polispatrull skulle kontrollera två män vid en bil i Råsunda så riktade en av männen ett pistolliknande föremål mot patrullen. En av poliserna avlossade då varningsskott och kunde gripa mannen.

Det där kan jag inte förstå, varför sköts inte personer ner rakt av?
Citera
2023-04-30, 13:39
Medlem
grekkoz1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Det där kan jag inte förstå, varför sköts inte personer ner rakt av?

Först skall en eloge skickas ut för att tjänstemannen enligt perfekt protokoll avfyrade ett varningsskott innan skarpt kritiskt läge upprättats. Mycket bra jobbat ifrån patrullen! Fläckfritt!

Sen en personlig reflektion över det hela är också att jag får en mindre känning av att om det skulle ha blivit en avrättning ifrån polisens sida, och det sen visade sig vara en pluggad attrapp som förövaren attackerade med så blir det dålig PR liksom, båda internt och ifrån folket. Tänk först skjut sen är nog en bra slogan för dagen speciellt innan 1a Maj träder in.

Nu tror jag dock inte att vare sig stockholmare eller resten av landet faktiskt har så dålig inställning mot polisen över lag, så som opinionen är i andra länder mot polisstater, men varför riskera en dödlig skjutning när det finns effektivare sätt att deskalera en situation.
Citera
2023-04-30, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
Först skall en eloge skickas ut för att tjänstemannen enligt perfekt protokoll avfyrade ett varningsskott innan skarpt kritiskt läge upprättats. Mycket bra jobbat ifrån patrullen! Fläckfritt!

Sen en personlig reflektion över det hela är också att jag får en mindre känning av att om det skulle ha blivit en avrättning ifrån polisens sida, och det sen visade sig vara en pluggad attrapp som förövaren attackerade med så blir det dålig PR liksom, båda internt och ifrån folket. Tänk först skjut sen är nog en bra slogan för dagen speciellt innan 1a Maj träder in.

Nu tror jag dock inte att vare sig stockholmare eller resten av landet faktiskt har så dålig inställning mot polisen över lag, så som opinionen är i andra länder mot polisstater, men varför riskera en dödlig skjutning när det finns effektivare sätt att deskalera en situation.

Ingen hade brytt sig. Riktar du ett vapen mot en polisman, fejk eller inte, så får du faktiskt skylla dig själv om du blir skjuten.
Citera
2023-04-30, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
.

https://polisen.se/aktuellt/handelse...nfordon-solna/

Somalier?
Kryllar inte av somalier i Råsunda direkt, vad får du det ifrån?
Citera
2023-04-30, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane

Har sett somalier chilla helt bänga i bilar i Solna området många gånger
Citera
2023-04-30, 15:57
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane

Tänker på detaljen att de släpar omkring på en machete.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in