Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2023-05-27, 16:46
  #61
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raam
Såg Rangers mot Oilers häromåret. Det var i grundserien så priset var nog lite bättre än der som nämns här. McDavid var kul att se. Och som svensk var det najs att höra publiken skandera "Henrik Henrik Henrik". Har även sett Knicks i The Garden...men bäst var definitivt Bull Riding strax efter nyår, även om Rodeo kanske är än mer najs utomhus på vishan nånstans.

+1. Man köper det liksom för upplevelsen. Att det för en gång och enda gången man sett det. Nu är jag inte rik men för att uppleva det jävla riktigt amerikanske skulle jag nog helst köpa en biljett till typ New York Giants, Yankees i brännboll eller basket. Där får man nog mer hela den amerikanska upplevelsen!
Citera
2023-05-27, 22:34
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är minst 20k för en hyres. Alltså minst. Det är om du vill bo fattigt.

Vill du bo rikt får du räkna med minst 100k för månaden för bara din bostad. Men japp bor du i New York kommer du säkert tjäna pengar så ditt boende blir mer ett icke-problem.

Nu blir det visserligen en del off topic men jag vet de inom mitt gebit (vi är jämbördiga kan man grovt säga) som jobbar i usa (ej NY) och tjänar 250 k (SEK) per månad. Dock är det inget för mig. De jobbar enormt mycket (jag hade inte pallat) och har städerska, nanny och diverse hjälp med hushållet och annat. Så visst de tjänar multum och skatten är låg men omkostnaderna därborta är också mycket högre och då har jag inte ens nämnt alla försäkringar. Men visst, är du ung idag (30 eller yngre) välutbildad och är bra på engelska, go for it säger jag.
Citera
2023-05-28, 03:59
  #63
Medlem
Zaedrewss avatar
[quote=DurexPlayHeat|84594732]Nu blir det visserligen en del off topic men jag vet de inom mitt gebit (vi är jämbördiga kan man grovt säga) som jobbar i usa (ej NY) och tjänar 250 k (SEK) per månad. Dock är det inget för mig. De jobbar enormt mycket (jag hade inte pallat) och har städerska, nanny och diverse hjälp med hushållet och annat. Så visst de tjänar multum och skatten är låg men omkostnaderna därborta är också mycket högre och då har jag inte ens nämnt alla försäkringar. Men visst, är du ung idag (30 eller yngre) välutbildad och är bra på engelska, go for it säger jag.[/QUOTE]
'
Men japp xakt varför klaga? Det gör bara dumma svenkar.. De i USA fattar, Visst bara ett fåtal kommer ha råd. Men vi hela alltet digger det.
Citera
2023-06-26, 09:15
  #64
Medlem
karlsoons avatar
Rangers är ingen upplevelse bara turister. Åk till Philadelphia Pittsburgh Washington som ligger i närområdet istället. Mycket mer hockey för pengarna.
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback