2024-08-13, 21:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nu glömmer du bort att han var på besök hos henne den 27 april, spottloskan kan väl i teorin ha avsatts då?

Man kan dessutom spekulera i möjligheten av slarvigt genomförd städning i trapphuset?

Du minns väl att den hund som spårade upp loskan var en hund som enbart spårade på saker som var inom just 24 timmars gräns gamla ....
Citera
2024-08-13, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Du minns väl att den hund som spårade upp loskan var en hund som enbart spårade på saker som var inom just 24 timmars gräns gamla ....

Jag förstår att det ger gräsklipparen vatten på sin kvarn, vilket inte betyder att jag tror att Amin är oskyldig, för jag är genuint övertygad om att han är skyldig!
Men det är en svaghet i spottloskan, jag måste tyvärr, med min egen erfarenhet av hundsök, ge försvaret rätt. Det går inte att tidsbestämma ett sånt spår, precis som det inte går att åldersbestämma t ex ett blodspårs ålder. Tyvärr! Men indicierna talar förhoppningsvis för en fällande dom.
Senast redigerad av kusinvitamin65 2024-08-13 kl. 22:17.
Citera
2024-08-13, 22:17
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Jag förstår att det ger gräsklipparen vatten på sin kvarn, vilket inte betyder att jag tror att Amin är oskyldig, för jag är genuint övertygad om att han är skyldig!
Men det är en svaghet i spottloskan, jag måste tyvärr, med min egen erfarenhet av hundsök, ge försvaret rätt. Det går inte att tidsbestämma ett sånt spår, precis som det inte går att åldersbestämma t ex ett blodspårs ålder. Tyvärr! Men indicierna talar förhoppningsvis mot en fällande dom.

Intressant ,ja där fick jag veta och förstå hur det ligger till.
Så det enda som man kan tidsbestämma är alltså när en människa bragts om livet ?
Eller är även det svårbestämt ?
Förstår att Du som person med hundsök som specialitet ialla fall varit med på lyckade sök ,där det utav hund hittats både det ena och det andra.
Tur att hunden med sina nos kan hjälpa till så pass bra.
Senast redigerad av landbandy 2024-08-13 kl. 22:22.
Citera
2024-08-13, 22:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Du minns väl att den hund som spårade upp loskan var en hund som enbart spårade på saker som var inom just 24 timmars gräns gamla

Är det inte just detta som försvaret kommer att ta upp i hovrätten?

Dvs hundars förmåga och tillförlitlighet att tidsbestämma spår?

(FB) Pojkvän mördade 20-åriga Saga samt ofött barn i Örebro (2023-04-29)
Citera
2024-08-13, 22:41
Medlem
landbandys avatar
Amin verkar inte ledsen över att Saga och bebisen är döda .....
Det skulle han antagligen vara om någon annan dödat henne och bebisen .
Eller ?
Senast redigerad av landbandy 2024-08-13 kl. 22:43.
Citera
2024-08-13, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Det finns inte heller några vittnen eller någon kamera som visar att Amins påstådda "indrivare" av hans påstådda skuld skulle ha tagit sig in i Sagas port och lägenhet.

Har du ens lyssnat på rättegången eller läst FUP:en? Du verkar vara väldigt okunnig i ett ämne där du söker bekräftelse för din uppfattning hos andra mera kunniga och insatta skribenter.

Förstår att du har svårt att ta till dig att Amin har erkänt att han är en notorisk lögnare så varför skulle han tala sanning under rättegången i tingsrätten när han ljuger om det mesta som kan vara obekvämt för honom?

Amin kommer att åka på livstid även i HR och det är i ett fängelse han ska sitta och ruttna resten av sitt liv.

Jag håller med om att ingen kan bevisa att Amin besökte Sagas hem. Allt annat är spekulationer och antaganden, eller hur?

Jag har varit i domstol många gånger och har ofta bevittnat vad som händer där. Jag känner inte Amin och hans familj sedan tidigare, och vi kommer inte från samma land.

Jag tror inte att Amin ljuger, men åklagaren, som verkar vilja bygga sitt fall på osanningar och spekulationer, är förståelig.

Jag har mer än 10 frågor som jag vill ställa till åklagaren, och jag är övertygad om att de inte kan komma med ett enda bevis på en av dessa punkter.
Citera
2024-08-13, 23:50
Medlem
Här har ni några enstakade frågor som åklagaren behöver klargöra och det är följande:

Hon sa att Amin åkte hemifrån efter klockan 00 och att han åkte Elscooter. Vad kan bevisa att han åkte Elscooter? Finns det någon som såg honom när han kör en Elscooter?

Hon sa också att Amin öppnade dörren klockan 00:30. Vad kan bevisa att han öppnade dörren? Detta har jag tidigare diskuterat.

Hon sa vidare att när Amin kom hem, öppnade han dörren, ställde något mot dörren och sedan lämnade han huset och kom back efter klockan 02. Vad kan bevisa att dörren var öppen? och att han ställde något mot dörren? Finns det någon granne som såg när dörren öppen? eller något lutat mot dörren efter 00:30?

Varför genomfördes inte en noggrann utredning om vem som låg bakom den okända DNA
på bordet, de okända fingeravtrycken på lampsladden och de okända fotspåren?
Citera
2024-08-13, 23:53
Medlem
Citat:
Detta kan i teorin givetvis bero på att han har ej besökt denna adress den 28-29 april 2023, samtidigt kan det finnas en naturlig förklaring till de spår som fanns i hennes bostad och trapphuset eftersom han var på besök hos henne den 27 april.

Detta har vi diskuterat tidigare.

Detta är ett ärende som HR kommer att ställa många frågor kring eller fokusera noggrant på. Jag känner att advokaten kommer att lägga stor vikt vid frågor relaterade till kvällen då händelsen inträffade, och detta är ett av de områden där vårt argument är som svagast.
Citera
2024-08-13, 23:55
Medlem
Citat:
Är det inte just detta som försvaret kommer att ta upp i hovrätten?

Dvs hundars förmåga och tillförlitlighet att tidsbestämma spår?

Ärendet angående hunden så har det kallats in en expert som har lång erfarenhet av att arbeta med hundar och dessutom är en hundtränare. Experten kommer att tala om hur man kan få hunden att lita på en inom högst 24 timmar. Det är uppenbart att han kommer att stödja sitt resonemang med bevis.
Citera
2024-08-14, 09:53
Medlem
Här har jag några enstakade frågor som åklagaren behöver klargöra och det är följande:

1: Hon sa att mohamedamiin åkte hemifrån efter klockan 00 och att han åkte Elscooter. Vad kan bevisa att han åkte Elscooter? Finns det någon som såg honom när han kör en Elscooter?

2: Hon sa också att mohamedamiin öppnade dörren klockan 00:30. Vad kan bevisa att han öppnade dörren?

3: Hon sa vidare att när mohamedamiin kom hem, öppnade han dörren, ställde något mot dörren och sedan lämnade han huset och kom tillbaka efter klockan 02. Vad kan bevisa att dörren var öppen? och att han ställde något mot dörren? Finns det någon granne som såg när dörren öppen? eller något lutat mot dörren efter 00:30?

4: Varför genomfördes inte en noggrann utredning om vem som låg bakom den okända DNA
på bordet, de okända fingeravtrycken på lampsladden och de okända fotspåren?
Citera
2024-08-14, 10:08
Medlem
Åklagaren påstår ju att Amin har öppnat dörren till porten och lämnat den öppen på något sätt för att kunna komma tillbaka.
Under rättegången med en granne till saga, så berättar han att han vart ute och kommit hem mitt under natten till 29 och han påstår ju även att när han väl kom hem som var sent under natten så var dörren helt låst. Det är lite skumt det åklagaren påstår, flera saker som inte har en enda bevis. Hon har bara "Gissningar"😁.
Citera
2024-08-14, 10:34
Medlem
TR, Jag kände tidigt att domaren agerade känslomässigt, särskilt när rättegången var halvvägs. Under större delen av rättegången var jag närvarande, senast den 30 och 31 maj.

Jag var i domstolen på torsdagen och fredagen, den 30 och 31 Maj. När åklagaren höll sin slutplädering visade domaren stort intresse för åklagarens ord genom sitt kroppsspråk, men när advokaten talade visade domaren inget intresse alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in