2024-06-05, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Håller med. Sen återstår det obligatoriska överklagandet och vad hovrätten kommer fram till.

Jag hoppas på det bästa HR men förbereder mej på det värsta, HR kan ändra domen till tidsbestämt straff dock inte lägre än 18 år, allt annat vore vansinne.
Citera
2024-06-05, 12:10
Medlem
Citat:
Amins agerande i övrigt under relationen, frekvent träffat andra kvinnor, aldrig sovit över hos Saga, inte varit aktiv som blivande förälder, inte berättat för föräldrarna om flickvän och blivande faderskap talar dock för att hans relation med Saga inte hade samma djup som Sagas relation med Amin.

Så Amin var Örebros Don Juan och knullade runt med många olika kvinnor. Ser ut som en gängkriminell. Är gängkriminella somaliern hett villebråd bland unga tjejer? För mig känns det som det absolut lägsta man kan bilda relation med
Citera
2024-06-05, 12:13
Medlem
Domen blev som förväntat (förutom för ett par i tråden).

Vad händer nu, sitter GM kvar i häktet och väntar på ev överklagande eller blir han förpassad till Kumla?
Citera
2024-06-05, 12:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Jag sätter halva min semesterersättning på att han kommer få gå ut vid lunchtid, under morgondagen få fira nationaldag och charma korkade wt-tjejer. Glöm inte var ni hörde det först!

Du hade fel som vanligt!

"I dag dömdes han till livstids fängelse för mordet"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zAgWXq/22-aring-misstanks-ha-hedersmordat-gravida-saga-i-dag-faller-domen

Domen kommer dock säkert att överklagas till hovrätten. Vi får se vad utfallet blir där.
Citera
2024-06-05, 12:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Domen blev som förväntat (förutom för ett par i tråden).

Vad händer nu, sitter GM kvar i häktet och väntar på ev överklagande eller blir han förpassad till Kumla?

Har du läst FUP nu?

Domen var väl vad man kunde förvänta sig men hovrätten brukar ställa högre krav på bevisningen så utfallet kan bli ett helt annat där.

Tingsrätten verkar ha uteslutit möjligheten av alternativa gärningsmän?

Jag ska läsa domen så fort tillfälle ges. Du Kattentufsan borde göra detsamma, var inte lat nu.

"Moh*med*min och hans försvarsadvokat menar att gärningsmannen måste vara någon annan.

Men åklagaren menar att det är utrett att alternativa gärningsmän är helt uteslutna och Örebro tingsrätt delar den uppfattningen"

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zAgWXq/22-aring-misstanks-ha-hedersmordat-gravida-saga-i-dag-faller-domen
Citera
2024-06-05, 12:24
Medlem
Poorboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgMorot
Så Amin var Örebros Don Juan och knullade runt med många olika kvinnor. Ser ut som en gängkriminell. Är gängkriminella somaliern hett villebråd bland unga tjejer? För mig känns det som det absolut lägsta man kan bilda relation med
Ibland framstår det som så, kanske spännande för unga tjejer. Men vissa kvinnor dras ju till det de tror är en utmaning, hon kanske trodde att hon skulle kunna ändra på honom?
Citera
2024-06-05, 12:39
Medlem
JSpuns avatar
TÄNK VERKLIGEN - någon du älskar så mycket, ser så mycket framtid med, som aldrig har behandlat dig illa, alla gånger dom log mot dig, all kärlek dom visade... plötsligt stryper och sen kväver ihjäl dig med en tung marmorskiva - någon som har tidigare kommit hem till dig hundratals gånger, där det ALDRIG har funnits en fara eller hot då..

Stackars, stackars Saga. Jag kan inte ens föreställa mig den totala skräcken hon måste ha känt.

Vissa brottslingar, som dessa, behöver faktiskt åka in till rättspsykiatrin - det är något SJUKTLIGT fel på den som utsätter någon så.

😑
Senast redigerad av JSpun 2024-06-05 kl. 12:41. Anledning: felstavning
Citera
2024-06-05, 12:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poorboy
Ibland framstår det som så, kanske spännande för unga tjejer. Men vissa kvinnor dras ju till det de tror är en utmaning, hon kanske trodde att hon skulle kunna ändra på honom?

Samtidigt dras många kvinnor till kriminella män eftersom de är spännande och det oavsett ålder. Det är inte bara unga kvinnor som gillar bad boys.

Man undrar förresten vad som hände med Am*ns uppgifter om att han förvarade saker åt gängkriminella i hennes bostad? Är det verkligen helt utrett att han inte gjorde det?

Och vad hände med Am*ns alibi? Om vittnet hade dykt upp i rätten så hade kanske vi fått se en helt annan friande dom?
Citera
2024-06-05, 12:47
Medlem
dotslashs avatar
Utan att skuldbelägga kvinnan men vem i helvete låter sig impregneras av en somalier 2024? Ska folk aldrig lära sig i Sverige?
Citera
2024-06-05, 12:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSpun
TÄNK VERKLIGEN - någon du älskar så mycket, ser så mycket framtid med, som aldrig har behandlat dig illa, alla gånger dom log mot dig, all kärlek dom visade... plötsligt stryper och sen kväver ihjäl dig med en tung marmorskiva - någon som har tidigare kommit hem till dig hundratals gånger, där det ALDRIG har funnits en fara eller hot då.

Borde inte det där tala emot honom som gärningsman?

Du skriver ju själv att han har aldrig behandlat henne illa eller utgjort en fara eller ett hot tidigare?

Något känns lurt här, har man verkligen försökt utreda möjligheten av alternativa gärningspersoner?
Citera
2024-06-05, 12:53
Medlem
JSpuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Du skriver ju själv att han har aldrig behandlat henne illa eller utgjort en fara eller ett hot tidigare?

Något känns lurt här, har man verkligen försökt utreda möjligheten av alternativa gärningspersoner?

Tyvärr, har många PLÖTSLIGT flippat ut och utsatt någon nära. Det som hade varit av intresse är - hur gick hans tankar egentligen i tystnad - hur gick hans tankar innan dom ens träffade. Hur 'frisk' är han egentligen på en skala.. psykiskt. Det vill säga 'den tickande bomben'.

Jag känner personligen, kring all information kring fallet, att det är han som är gärningspersonen.

Vad får dig att tro att det kan vara någon annan utomstående?
Citera
2024-06-05, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

oj mr "han har inte mördat henne/honom tidigare, då måste han vara oskyldig" huserar i den här tråden med. Vilken överraskning. När ska du ta in att väldigt få mördas första gången de träffar någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in