Under en tre års tid har jag varit nästäppt varje dag utan att någonting har hjälpt. För ungefär tre år sedan började livet inte kännas lika roligt längre. Det första året förstod jag inte att detta berodde på nästäppan. Jag kunde fortfarande andas bra genom näsan men jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det, bihållorna eller vad det är kanske var svullna. Nästäppan blev värre med tiden och det blev allt svårare att andas genom näsan. Cirka ett år efter nästäppan började gick jag till öron-näsa-hals för att undersöka problemet. De kom fram till att det inte fanns någon näs polyp eller likande som hindrade andningen. Läkaren skrev ut kortison nässpray som jag skulle testa men det funkade inte heller. Tiden gick och för fem månader sedan gjorde jag mig av med mina katter som jag har haft i sju år. Trots att jag inte kände några övriga symptom från att leva med dem förutom när jag klappade dem, då kunde det klia lite i ögonen bara. Nästäppan har faktiskt blivit bättre sedan dess men efter fem månader är det fortfarande inte bra. För tre månader sedan fick jag en förkylning vilket gjorde att alla framsteg med nästäppan gick tillbaka till ruta ett och jag fick vänta i åtta veckor innan det blev bättre. Idag är nästäppan sådär, då jag för drygt för två veckor blev förkyld igen. Någon som vet vad jag ska göra? Jag har även en allergifri hund, som jag inte känner några helst symptom av alls. Dessutom har jag en kraftig gräspollen allergi som jag nu vaccinerar mig mot genom att äta en tablett om dagen. Vet inte vem jag är längre, hur livet egentligen känns och saknar motivation till att göra något alls. Skulle gärna vilja ha lite hjälp med vad jag ska göra. Tack på för hand.