2023-04-29, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marchioness
"Misstänkta rester av en människokropp har hittats i ett skogsområde utanför Arlanda på fredagskvällen."

"Polisen har inlett en förundersökning om mord."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...okropp-hittade

Vem kan det vara?
Om resterna ligger under en inflygningslinje för planen är väl det mest sannolika att det är resterna av en fripassagerare som drömde om att komma till Sverige och slippa krånglet med gränspolis, migrations-/skatteverket m fl besvärande myndigheter och som innan start klättrat upp i ett av "hjulhusen" på planet, frusit ihjäl under flygningen på kanske 10 000 m och död faller till marken när landningsställen inför inflygning och landning fälls ut?
Det är väl det första man tänker på, eller hur?

Fast om det vid närmare granskning visar sig vara resterna av t ex en älg, kan min teori nog strykas.
Citera
2023-04-29, 07:51
Medlem
Avspärrade området ser ut att innehålla "flygplatslampor", vad nu dessa kallas som sitter i anslutning till start/landningsbanor.
Citera
2023-04-29, 07:54
Medlem
Om det går långt bak i tiden kan jag hoppas det är Örjan som försvann efter ett krogbesök i Sigtuna 1993/1994 ( har jag för mig)
Citera
2023-04-29, 08:03
Medlem
Lillarapunzels avatar
Ska vara vid Halmsjön enligt TV4 nyheterna nyss.
Citera
2023-04-29, 08:10
Medlem
Skrev i hennes tråd igår, men skulle det kunna vara Louise som hittats ?

https://www.flashback.org/p84299287#p84299287
Citera
2023-04-29, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Om resterna ligger under en inflygningslinje för planen är väl det mest sannolika att det är resterna av en fripassagerare som drömde om att komma till Sverige och slippa krånglet med gränspolis, migrations-/skatteverket m fl besvärande myndigheter och som innan start klättrat upp i ett av "hjulhusen" på planet, frusit ihjäl under flygningen på kanske 10 000 m och död faller till marken när landningsställen inför inflygning och landning fälls ut?
Det är väl det första man tänker på, eller hur?

Fast om det vid närmare granskning visar sig vara resterna av t ex en älg, kan min teori nog strykas.

Jo den tanken slog mig åxå faktist att det kan vara nån som ramlat av nåt plan..
Citera
2023-04-29, 08:17
Medlem
-tomten-s avatar
Det kan ju vara någon utesluten Hells Angels-medlem som aldrig återfunnits?
Det finns ju några stycken...
Citera
2023-04-29, 08:17
Medlem
Hoppas att det är de saknade Da Costa-delarna!
Citera
2023-04-29, 08:19
Medlem
Om fyndplatsen är centriskt placerad i inflygningslinjen är det stor chans att det är en afrikan som hittats.
Citera
2023-04-29, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...vakningskamera

De sista bilderna på henne var hon i princip utklädd till ninja och ses plocka ut pengar ur en bankomat sent på kvällen alternativt natten söndag 16 januari 2022.

I backgrunden ses en kvinna med nervös kroppshållning stå och vänta.

Tror inte att de pengarna skulle användas till en krogrunda.

Av maskeringen att döma var det kanske rentav inte hennes eget bankomatkort.

Har inte följt louise öde men ser ut som det skulle vara i vallentuna centrum?
Citera
2023-04-29, 08:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _-?-_
Det byggs inte mycket bostäder i närheten av Arlanda. Buller sätter stopp för det.
Närmast Arlanda finns det mycket skog och kommer så att förbli.

Therese Karlsson hittades ju i närheten av Arlanda för något år (6 år) sen. Kan ju vara nått liknande fall?

Dåligt och fel formulerat av mig, däremot byggs det hela tiden, framförallt parkeringsplatser, men även annat.
Skogen närmast Arlanda är alltid ”hotad”, speciellt om det bli en ny terminalbyggnad nu när pandemin släppt, det sätts alltid en spade någonstans.

Hon Therese från Täby försvann och lyftes på golnytt, hon gav sig i kast med flera personer som fan Jackie Arklöv hade vänt ryggen.
Dom huserade i något hyrt hus i norra delarna av Vallentuna kommun, inte alltför bort och binds ihop av småvägar där det nästintill är omöjligt att stöta på en snut.
Citera
2023-04-29, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Ska vara vid Halmsjön enligt TV4 nyheterna nyss.

Halmsjön är inget naturreservat och ligger precis vid flygplatsen. Runt själva sjön är ett motionsspår och inte speciellt mycket skog.
Mer skog på höger sida om vägen till Långhundra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in