2023-04-28, 22:37
Bannlyst
Jag gillar Ungerns syn på media. Jag gillar SR. Dom vet faran med att låta privata globalistiska oligarker styra mediedebatten. Ett fåtal globalistiska oligarker äger media-marknaden globalt. Små alt-media kanaler har svårt att konkurrera med oligarkernas pengar. Då är statsmedia bra, som kan förhindra globalisterna att sätta sitt egna narrativ i främmande nationer. Det kan också förhindra att media blir kapitalistiskt och jagar klick och ljuger för att få klipp.

Detta förhindrar inte att en gräsrotsrörelse konkurrerar ut stora privatägda mediahus - som är ägt av rika oligarker. Alt-media är jätteviktigt. Och statsmedia är viktigare än oligarkmedia. Som pajaserna sysslar med i USA. Kontrollerad av kapitalet, CIA och maffian.

Man hör argument här ibland att privata media-företag väljer själva vad de ska publicera och censurera. Om vi folket äger media tillsammans så kan dom aldrig använda det argumentet. Eftersom median är ägt av folket och får sin lön av folket.

Håller ni med?
Senast redigerad av Nordsj 2023-04-28 kl. 22:47.
Citera
2023-04-28, 23:14
Medlem
Sverige har ingen statsägd media, så vad är frågan?
Citera
2023-04-28, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73

Jag menar en media som inte kan slingra sig undan skit bara för att dom minsann är privatägda. Kalla det stats-ägd media, allmännyttig, folkägt, osv. Dom är beroende av oss befolkningen. Vi har riksdagsval som kan ändra kursen på Public Service.
Senast redigerad av Nordsj 2023-04-28 kl. 23:34.
Citera
2023-04-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordsj
Jag gillar Ungerns syn på media. Jag gillar SR. Dom vet faran med att låta privata globalistiska oligarker styra mediedebatten. Ett fåtal globalistiska oligarker äger media-marknaden globalt. Små alt-media kanaler har svårt att konkurrera med oligarkernas pengar. Då är statsmedia bra, som kan förhindra globalisterna att sätta sitt egna narrativ i främmande nationer. Det kan också förhindra att media blir kapitalistiskt och jagar klick och ljuger för att få klipp.

Detta förhindrar inte att en gräsrotsrörelse konkurrerar ut stora privatägda mediahus - som är ägt av rika oligarker. Alt-media är jätteviktigt. Och statsmedia är viktigare än oligarkmedia. Som pajaserna sysslar med i USA. Kontrollerad av kapitalet, CIA och maffian.

Man hör argument här ibland att privata media-företag väljer själva vad de ska publicera och censurera. Om vi folket äger media tillsammans så kan dom aldrig använda det argumentet. Eftersom median är ägt av folket och får sin lön av folket.

Håller ni med?

Nej jag håller inte med.
Svensk statsmedia går i PK-mainstream-koppel
Din tes om att statsmedia skyddar mot främmande makts intressen är bara draget ur röven o saknar bäring.
Citera
2023-04-29, 00:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Nej jag håller inte med.
Svensk statsmedia går i PK-mainstream-koppel
Din tes om att statsmedia skyddar mot främmande makts intressen är bara draget ur röven o saknar bäring.

Fel. Ungersk statsmedia skyddar sin media från inflytande som vill skada deras nation. DN är korrupt för globalisterna. När det gäller kultur så sprider DN, Expressen, Aftonbladet skräp-kultur ifrån USA. Typ Kardishans big brother eller nåt. Medans jag på SR kan lyssna på ett europeiskt kulturarv som Bach på p2.

Svt ligger i lä mot de stora pk mediabolagen. Och dom kan influeras. för oss som läser mycket alt-news.

Public Service kan skydda Sverige från ett globalist maktövertagande med 3 mediahus som sätter samtalsdagordningen. För alla människor är inte som du och jag som självmant söker upp alt-media för att vi vill veta sanningen.
Citera
2023-04-29, 00:38
Medlem
Vissa saker är skitbra, men sen vänds det åt fel håll om vartannat. Vet inte vad jag ska tycka eller invända emot faktiskt. Vissa saker var värda att notera. Men känner mig mest förvirrad? 😲
Citera
2023-04-29, 01:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Vissa saker är skitbra, men sen vänds det åt fel håll om vartannat. Vet inte vad jag ska tycka eller invända emot faktiskt. Vissa saker var värda att notera. Men känner mig mest förvirrad? 😲

Ja, det är lite det som är grejen. Många i SD fattar inte media-kapitalismens baksida, när dom attackerar SVT, så borde dom attackera typ DN eller tv4 och skräp-media. Dom är värre i PK-träsket.

Alt-media är bra. Men det känns som att man är i en bubbla ibland, som inte når fram. Det kan statsmedia göra.
Citera
2023-04-29, 01:18
Medlem
Nej.
Statsägd media har alltid visat sig utnyttja/indoktrinera/censurera medborgarna, i den riktning som statsmakten och kapitalismen vill. Politikerna och de stora företagen ror ju tillsammans, i samma båt, i samma riktning. Tror du missat den väsentliga detaljen.
Främmande makter har nog lättare att överta 1 producent, jämfört med flera.
Citera
2023-04-29, 01:30
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
SVT/sr ägs/styrs av en statlig stiftelse.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/F%C3...SR,_SVT_och_UR
Finansieras via skatten, och
finansieras genom en speciell avgift, Public service-avgiften, som tas in via skattsedeln.Ledamöterna i SVT:s styrelse utses av styrelsen för Förvaltningsstiftelsen, som är tillsatt av Sveriges regering.

Så en statlig stiftelse som utser ledamöter i styrelsen för ett statligt finansierat mediabolag gör inte att det är statligt?
Vem anser du äger och styr SVT/sr?
Aliens? Vi alla? Politikerna? ’Folket’?
Citera
2023-04-30, 08:36
Medlem
Citat:
Fel. Ungersk statsmedia skyddar sin media från inflytande som vill skada deras nation. DN är korrupt för globalisterna. När det gäller kultur så sprider DN, Expressen, Aftonbladet skräp-kultur ifrån USA. Typ Kardishans big brother eller nåt. Medans jag på SR kan lyssna på ett europeiskt kulturarv som Bach på p2.

Svt ligger i lä mot de stora pk mediabolagen. Och dom kan influeras. för oss som läser mycket alt-news.

Public Service kan skydda Sverige från ett globalist maktövertagande med 3 mediahus som sätter samtalsdagordningen. För alla människor är inte som du och jag som självmant söker upp alt-media för att vi vill veta sanningen.

Nu använder du plötsligt ordet "kan".
Ja de kan skydda oss mot frågeställningen i TS men idag så görs inte detta.
SVT är väldigt drivande i frågan om befolkningsutbytet och att Sverige skall gå med i NATO.
Citera
2023-04-30, 08:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Nu använder du plötsligt ordet "kan".
Ja de kan skydda oss mot frågeställningen i TS men idag så görs inte detta.
SVT är väldigt drivande i frågan om befolkningsutbytet och att Sverige skall gå med i NATO.

Dom är i våran tjänst. Så om dom håller på med skräp som oligarkmedia/reklam-tv gör. Så får vi ändra på det. Eftersom att dom är i folkets tjänst. Vi har lite rösträtt här i landet. Då får partierna lägga upp en åsikt om hur dom vill att public service ska se ut. Men SR har hållit fast med det svenska kulturarvet mycket mer än DN, tv4, kanal 5, aftonbladet, expressen gjort.

Och som sagt alt-media- gräsrotsmedia - är mycket bättre än oligarkmedia.

Personligen lyssnar jag på p1 och p2 typ dygnet runt.
Senast redigerad av Nordsj 2023-04-30 kl. 09:22.
Citera
2025-01-18, 17:15
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Medans jag på SR kan lyssna på ett europeiskt kulturarv som Bach på p2.

Oj vilken ursäkt. PK-feminazi-media är bra för att de emellanåt spelar Bach. Själv kan jag spela Bach på youtube och de skivor jag har.

Men visst, att etno-nationalistiska SD styrde SR/SVT skulle ju vara bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in