Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2023-04-27, 19:19
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/32-barn-saknas-efter-skolans-nedlaggning/

När en skola stängs i Gbg och tillståndet dras in så skall barnen börja på en annan skola vid skolstarten 2023.

32 av barnen har försvunnit och har inte börjat på någon annan skola.. Ingen av dem verkar anmälda försvunna.

Var de kan ha tagit vägen?

Fanns barnen från början?

Varför anmäler inte föräldrarna barnen försvunna?

Räknar inte polisen dessa försvinnanden som försvinnanden? I så fall varför?

Någon som vet något om detta?
Citera
2023-04-27, 19:21
Medlem
SnutteFia03s avatar
Skickats tillbaka till hemlandet kanske?
Citera
2023-04-27, 19:23
Medlem
RabiPunjabis avatar
Fusk av skolan för att få större skolpeng
Citera
2023-04-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Skickats tillbaka till hemlandet kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av RabiPunjabi
Fusk av skolan för att få större skolpeng

Jag tror på en kombination av båda.
Citera
2023-04-27, 19:43
Medlem
Illegala invandrar elever med skottpeng.
Citera
2023-04-27, 19:53
Medlem
Riktigt spännande, vågar någon journalist nysta i detta? Finns barnen i Sverige, har dom någonsin gått i skolan?
Kan det vara så att dom är spökskrivna i Sverige, bombarderade med bidrag och stöd, vart tar bluffen slut?
Hur var det, blir det någon folkräkning? Skulle nog kunna spara en slant för det allmänna.
Citera
2023-04-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POTATISBLAST
Riktigt spännande, vågar någon journalist nysta i detta? Finns barnen i Sverige, har dom någonsin gått i skolan?
Kan det vara så att dom är spökskrivna i Sverige, bombarderade med bidrag och stöd, vart tar bluffen slut?
Hur var det, blir det någon folkräkning? Skulle nog kunna spara en slant för det allmänna.

Jag tror att barnen inte existerar. Skolpeng för 32 barn som inte finns ger mycket bidrag per år.
Citera
2023-04-27, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Jag tror att barnen inte existerar. Skolpeng för 32 barn som inte finns ger mycket bidrag per år.
Men hur är det möjligt att få pengar för barn som inte finns? Finns det inte någon jävel som är ansvarig alls?
Citera
2023-04-27, 23:42
Medlem
Offices avatar
Spännande ämne!

Jag tror att barnen inte finns. Det är säkert nåt att man inte behöver skicka med personnummer när man ansöker om skolpengen så man har bara hittat på lite namn typ ”Pelle Jönsson går i klass 1B” och så kommer en slant från kommunen.
Citera
2023-04-28, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Office
Spännande ämne!

Jag tror att barnen inte finns. Det är säkert nåt att man inte behöver skicka med personnummer när man ansöker om skolpengen så man har bara hittat på lite namn typ ”Pelle Jönsson går i klass 1B” och så kommer en slant från kommunen.

Håller med. Det fanns aldrig några barn. Om någon vill nysta i det kan jag föreslå att man kollar den där gymnasielagen mot vissa ambassader o dyl.
Citera
2023-04-28, 07:18
Medlem
Durochmolls avatar
Fast till och med för att ansöka om förskoleplats behöver du lägga till ditt barns personnummer på ansökan, och det kopplas i sin tur till ditt personnummer så du kan godkänna platsen. Jag tror mer på teorin om att barnen antingen hålls hemma eller har placerats utomlands. Det var trots allt en religiös skola, och föräldrarna har väl mest bråkat pga det, att de inte vill att barnen ska gå på en skola som inte är muslimsk, som typ har gemensam idrott för tjejer och killar och andra självklara saker. Jag är för att alla religiösa skolor stängs. Hoppas barnen kan tas tillbaka till skolvärlden.
Citera
2023-04-28, 10:01
Medlem
Barnen finns säkert, men inte i Sverige, som bidragstagare är det ju korkat att anmäla att barnen bytt land, då upphör ju bidragen. Att detta sedan utnyttjas i parallell samhället så att klanen även kan få in skolpeng är ju kreativt. Lite jobbigt när det kommer fram bara, jättejobbigt för massmedia att släta över något som är en fullständig bottenlös våldtäkt av välfärdssamhället.
Det sliter på skattemoralen milt sagt. Var och en efter förmåga till var och en efter behov känns fjärran.

Lösning: folkräkning, nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in