Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-26, 17:17
  #1
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
En fråga i "Jeopardy!" hade kunnat se ut så här: medgrundare till gruppen Survivor och en av låtskrivarna bakom hitlåten "Eye Of The Tiger". Vem är Jim Peterik? Rätt!

En välkänd ikon i rocksammanhang som har gjort mycket i sin karriär. Jim Peterik har hunnit bli 72 år och visar väl inga tecken på att vilja lägga av med rockmusiken.

Nu tänkte jag att vi kan ha en tråd om hans musikaliska projekt World Stage som faktiskt har hunnit med flera album, det senaste släpptes 2021 på Frontiers Music.

Diskografin:
• "Jim Peterik And The World Stage" (2000)
• "Rock America - Smash Hits Live" (2002)
• "Winds Of Change" (2019)
• "Tigress - Women Who Rock The World" (2021)

För ett tag sen hittade jag en riktigt schysst låt som det länkas till här:

- Länk (YT) till "Prom Night In Pontiac" (feat. Chloe Lowery)

Från senaste albumet alltså, kan tycka att det här är lättsam och upplyftande musik som kan fungera som ett ljus i den allt mörkare tillvaro som vi lever i.

Det som är lite speciellt med just den plattan, som titeln skvallrar om, är att den är som en hyllningsplatta till kvinnliga musiker inom rockbranschen. På detta album samarbetar Jim Peterik med Janet Gardner (ex-Vixen), Cathy Richardson (Jefferson Starship), Jennifer Batten, Mindi Abair, Kate French, Kimi Hayes, Chez Kane, Rosa Laricchiuta (Black Rose Maze, Trans-Siberian Orchestra) och ett antal till.

Många namn där, inte alla jag kände till direkt.

Vad säger alla musikälskare här om Jim Peteriks musikaliska projekt World Stage? Är det något att ha?
Citera
2023-04-28, 23:53
  #2
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Vi testar att skicka en signal till en rock-fantast:

Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Ping.

Du är ju egentligen forumets stora film-kännare men du lyssnar ju mycket på rock-musik också. Har du några ord att yppa om Jim Peterik och World Stage?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback