• 1
  • 2
2023-04-25, 18:52
Medlem
Hur stor funktionsnedsättning måste man egentligen ha för att jobba på Samhall? Finns det dom som har normal intellektuell förmåga som får jobb via Samhall och hur känner dessa sig i så fall? Det är ju svårt att tro att man går runt och är jättestolt över att bära Samhalloggan på bröstet om man är klar i skallen.
Senast redigerad av pashun 2023-04-25 kl. 18:56.
Citera
2023-04-25, 18:56
Medlem
Firestarter123s avatar
Inget, finns många som jobbar där som kommit ur ifrån drogmissbruk som kan hur smarta som helst och egentligen inte har något som hindrar de ifrån att jobba på NASA.
Citera
2023-04-25, 18:58
Avstängd
Ditt eget stigma i så fall, av misslyckande. Sista dagarna på aktivitetsstöd, lr annat, så är det där du hamnar. Klart jag undrar, när jag ser friska människor komma och städa min trappuppgång, på ytan helt vanliga, men kanske döljer på trauman, eller är fullständigt oplacerade i något annat sammanhang. Jag dömer ingen officiellt, men fy fan för att behöva gå där. Sen verkar det vara rätt lattjo mellan de som arbetar där, och lönen är ju helt i nivå med gällande lagstiftning.
Senast redigerad av PatricHbg 2023-04-25 kl. 19:04.
Citera
2023-04-25, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firestarter123
Inget, finns många som jobbar där som kommit ur ifrån drogmissbruk som kan hur smarta som helst och egentligen inte har något som hindrar de ifrån att jobba på NASA.

Kanske är mig det är fel på, hade tyckt det var jättejobbigt att jobba där endast på grund av varumärket Samhall.
Citera
2023-04-25, 19:00
Medlem
Firestarter123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pashun
Kanske är mig det är fel på, hade tyckt det var jättejobbigt att jobba där endast på grund av varumärket Samhall.
Många är helt normala inte alla men många.
Citera
2023-04-25, 19:02
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Hur stor funktionsnedsättning måste man egentligen ha för att jobba på Samhall? Finns det dom som har normal intellektuell förmåga som får jobb via Samhall och hur känner dessa sig i så fall? Det är ju svårt att tro att man går runt och är jättestolt över att bära Samhalloggan på bröstet om man är klar i skallen.

https://www.arbetarbloggen.se/2022/1...attpermission/

" Men tro inte på alla Samhalls berättelser om lyckliga funktionsvarierade som fått jobb. De finns men det är de långtidsarbetslösa som är majoriteten. I verkligheten är Samhall en anstalt med ständig nattpermission.

Det är förenat med risker att skriva detta. Om en anställd på Samhall skulle skriva en enda rad under eget namn så skulle det leda till ofinansierade sovmorgnar. Alla måste skriva på ett tysthetslöfte. Samhall kan och kickar alla som kan bli ett problem för Samhalls översta hierarki. Det är arvet efter de gamla statliga institutionerna som gör Samhall till en egen sluten värld med egna regler."

Verkar sådär lagom odemokratisk och ingen kritik tåls. Va fan ?
Senast redigerad av Upplyften 2023-04-25 kl. 19:05.
Citera
2023-04-25, 19:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
https://www.arbetarbloggen.se/2022/1...attpermission/

" Men tro inte på alla Samhalls berättelser om lyckliga funktionsvarierade som fått jobb. De finns men det är de långtidsarbetslösa som är majoriteten. I verkligheten är Samhall en anstalt med ständig nattpermission.

Det är förenat med risker att skriva detta. Om en anställd på Samhall skulle skriva en enda rad under eget namn så skulle det leda till ofinansierade sovmorgnar. Alla måste skriva på ett tysthetslöfte. Samhall kan och kickar alla som kan bli ett problem för Samhalls översta hierarki. Det är arvet efter de gamla statliga institutionerna som gör Samhall till en egen sluten värld med egna regler."

Var fick du den skiten ifrån? Du kan aldrig bli avskedad från Samhall. Det är hela tanken.
Senast redigerad av PatricHbg 2023-04-25 kl. 19:07.
Citera
2023-04-25, 19:24
Medlem
Firestarter123s avatar
Jag ser upp mer till folk som jobbar på Samhall än folk som gör trådar hur de njuter hur livet är så bra att leva på bidrag. Ofta ser jag invandrare jobba och betala skatt för våra kära runkande incels.
Citera
2023-04-25, 20:12
Medlem
Citat:
Jag ser upp mer till folk som jobbar på Samhall än folk som gör trådar hur de njuter hur livet är så bra att leva på bidrag. Ofta ser jag invandrare jobba och betala skatt för våra kära runkande incels.

Absolut hade man fått gå runt i klädsel med en bidragstagarlogga på så hade det varit mycket skämmigare så klart
Senast redigerad av pashun 2023-04-25 kl. 20:14.
Citera
2023-04-25, 20:24
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:

Alla berättar inte sanningen. En del som säger att de mår bra av bidrag är svårt sjuka psykiskt och klarar inte stressen från ett jobb, för det skulle direkt trigga t ex en psykos. Det låter finare om man själv sagt att man vill gå på bidrag än om någon annan sagt att man inte är duglig för arbete.

Man får även mer respekt från Flashback, medan som sjukskriven för psyket gör att man kommer bli upprepat attackerad.
Citera
2023-04-25, 22:04
Medlem
Liberationfronts avatar
Mkt snack om samhall på sistone. De jobbar ju. Kanske skulle vara bättre med en tråd om de som kan jobba men inte gör det och bara spyr galla över andra?
Citera
2023-04-25, 22:19
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
De kan ju mötas av avundsjuka av de som ser sig som mindre begåvade och det är ju till viss del jobbigt.
Eller beundran och det är ju skönt.
Eller osäkerhet inför hur man skall agera inför andra som inte är som en själv.
Eller stöddig överlägsenhet i agerandet inför andra som inte är som en själv.
Eller skam inför att man är tvungen att arbeta ihop med retarderade personer när man själv bara har ett fysiskt handikapp.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in