Citat:
Ursprungligen postat av
Clinto
Idag behöver man blodgivare, och mycket av det är kopplat till invandringen som skett under allt för lång tid nu. Själv är jag ju inte så extremt frestad att avsätta tid och mitt ariska, rena blod för att återuppliva en kriminell babbe som blivit skjuten i en konflikt.
Däremot hade jag kunnat tänka mig att sälja blod, säg 1000kr per gång. Det finns så mycket annat trams man lägger pengar på idag, detta hade iallafall "räddat liv".
Du då?
Jag är blodgivare och alla som behöver blod är inte invandrare, nästa gång är det kanske du.
Där jag lämnar så får man en trisslott och två tianlotter så 50kr eller så kan man också välja någon pryl, gosedjur eller muminmuggar är det just nu.
Man gör det inte för pengarna, man gör det för att det behövs. Allt som allt lägger jag väl 45 minuter var tredje månad på detta och då är resan inräknad tillsammans med lite väntetid.
Lämnar man även plasma så kan man få lite mer ”betalt” då det är finare saker men krävs fler tappningar. Detta kan du göra var åttonde vecka så ca 6 gånger per år.
Ser också som en bonus att jag får mitt blod kontrollerat med jämna mellanrum.
Varför inte börja lämna du också?