Jag och min sambo letar efter hus omkring 1 000 000 kr då vi är trötta på att bo i lägenhet (grannar som väsnas och dylikt). Vi har sparade medel på ungefär 400 000 kr tillsammans och tänkte ansöka om ett lån tillsammans. Jag har en inkomst på omkring 5000 kr i månaden (driver en egen tjänst på nätet och jobbar ungefär 20 h i månaden så kan öka mina timmar vid behov) min sambo har en månadsinkomst på ungefär 10 000 kr (jobbar deltid). Anledningen till att vi inte jobbar mer är för att vi värdesätter vår tid och inte vill jobba mer än nödvändigt. Vi får in ungefär 15 000 kr i månaden och bor i lägenhet som har en månadskostnad på ungefär 9 000 kr inklusive el. Vi har gjort en egen bolånekalkyl och räknat ut att ifall vi skulle låna 850 000 kr så hade vår månadskostnad blivit lägre även med en ränta på 6% samt så skulle vi haft ungefär 250 000 kr kvar i sparade medel. Vi har även båda mycket höga kreditvärden som man kan se nedan då vi inte äger några kreditkort/aldrig köper något på avbetalning utan enbart har studielån.
Jag:
UC Februari 2022 riskprognos 0,33%
CreditSafe November 2022 Kreditvärdighet hög
Min sambo:
UC Augusti 2019 riskprognos 1,4%
Även med all den här infon så har flera banker avslagit oss ett lånelöfte då de anser att man måste ha ett heltidsjobb. Jag anser att det är galet att avslå enbart på inkomsten då man även måste kolla mer individuellt ifall personerna är slösaktiga eller ej samt har koll på sin ekonomi och jag skulle absolut påstå att vi har bra koll på vår ekonomi (pluggat nationalekonom i Lund och driver en egen prenumerationstjänst på nätet som fokuserar på aktier/statistik).
Nu är min fråga ifall ni vet någon sida eller liknande där man kan hitta folk som vore intresserade av att ge ut privatlån? Vet att Lunar finns dock kan man enbart låna 300 000 kr så inte riktigt vad vi söker.
Jag:
UC Februari 2022 riskprognos 0,33%
CreditSafe November 2022 Kreditvärdighet hög
Min sambo:
UC Augusti 2019 riskprognos 1,4%
Även med all den här infon så har flera banker avslagit oss ett lånelöfte då de anser att man måste ha ett heltidsjobb. Jag anser att det är galet att avslå enbart på inkomsten då man även måste kolla mer individuellt ifall personerna är slösaktiga eller ej samt har koll på sin ekonomi och jag skulle absolut påstå att vi har bra koll på vår ekonomi (pluggat nationalekonom i Lund och driver en egen prenumerationstjänst på nätet som fokuserar på aktier/statistik).
Nu är min fråga ifall ni vet någon sida eller liknande där man kan hitta folk som vore intresserade av att ge ut privatlån? Vet att Lunar finns dock kan man enbart låna 300 000 kr så inte riktigt vad vi söker.