2023-04-24, 23:16
Medlem
Triplefaces avatar
En somalier som våldtog en kvinna blev misshandlad av kvinnans svenska pojkvän. Underbar läsning, kunde knappt tro att det var sant. Somaliern ådrog sig bland annat ansiktsfrakturer och hjärnskakning.
Pojkvännen är nu åtalad för grov misshandel.

Låst artikel, informationen jag har är från rubriken.
https://samnytt.se/atal-somalier-val...vensk-pojkvan/

Någon som vet mer om det här sällsynta fallet? Tror ni att pojkvännen kan få mildare straff pga omständigheterna? I många andra länder hade han blivit frikänd men knappast i Sverige..
Citera
2023-04-24, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tripleface
En somalier som våldtog en kvinna blev misshandlad av kvinnans svenska pojkvän. Underbar läsning, kunde knappt tro att det var sant. Somaliern ådrog sig bland annat ansiktsfrakturer och hjärnskakning.
Pojkvännen är nu åtalad för grov misshandel.

Låst artikel, informationen jag har är från rubriken.
https://samnytt.se/atal-somalier-val...vensk-pojkvan/

Någon som vet mer om det här sällsynta fallet? Tror ni att pojkvännen kan få mildare straff pga omständigheterna? I många andra länder hade han blivit frikänd men knappast i Sverige..
Mildare?

De kommer kasta in uppsåt och planerande och hets mot folkgrupp, så det sjunger om det.
Citera
2023-04-24, 23:30
Medlem
Som invandrare så måste jag säga bra jobbat dessa rötägg som våldtar och slår kvinnor förtjänar sitta i rullstol resten av deras liv
Citera
2023-04-24, 23:34
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Nej jag menar lagsamhälle
I så fall hade ju den sexgalne somaliern suttit
I fängelse fram till dess han utvisas.

Då hade den gode pojkvännen sluppit ta lagen i egna händer.
Citera
2023-04-24, 23:53
Jag fick för mig att ni Svärjevänner inte gillar när anhöriga blandar sig i juridiken? Det brukar heta att lag och ordning ska råda, inte blodshämnd från släkt och närstående. Varför är den här situationen annorlunda? Varför hejar ni på utomjuridisk ”rättsskipning” nu och till och med vill crowdfunda skadeståndet? Kan det bero på att gärningsmannen är vit och offret inte är det?

Vad brukar sånt kallas? Börjar på R.
Citera
2023-04-25, 00:01
Medlem
Idiotsveriges avatar
Och vad får somaliern för straff för våldtäkten? Eller klarar han sig undan åtal på grund av misshandeln?

I sådant fall lever vi inte i ett lagsamhälle.
Citera
2023-04-25, 00:03
Medlem
Casual-Cultures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Och vad får somaliern för straff för våldtäkten? Eller klarar han sig undan åtal på grund av misshandeln?

I sådant fall lever vi inte i ett lagsamhälle.

Han blir nog omhändertagen av någon svensk brud som han har övertalat om att det var en rasist attack dont worry.
Citera
2023-04-25, 00:16
Om han åker på fett skadestånd borde vi göra en gofundme åt honom.
Citera
2023-04-25, 00:16
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Spelar ingen roll om förövaren är vit eller svart, våldtar man kvinnor får man betala priset.

Det mest rättvisa straffet för såna kräk är att skära kuken av dom stoppa in kuken i käften på dom och sy ihop läpparna.
Hedersvåld alltså?

Rimliga människor låter annars lagen ha sin gång, stödd på juridiken. Å andra sidan är det väl få som tycker att Svärjisarna är särskilt rimliga?
Citera
2023-04-25, 00:21
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Hedersvåld alltså?

Rimliga människor låter annars lagen ha sin gång, stödd på juridiken. Å andra sidan är det väl få som tycker att Svärjisarna är särskilt rimliga?

Nja, se det som Ukraina och Ryssland konflikten. Offensiv eller defensiv handling, gigantiskt skillnad.

Låt våldtäktsmän åka på stryk, det ska de alltid ha. De borde vara laglösa x månader efter vissa typer av brott.
Citera
2023-04-25, 00:38
Medlem
Skyliner.s avatar
Citat:
Jag fick för mig att ni Svärjevänner inte gillar när anhöriga blandar sig i juridiken? Det brukar heta att lag och ordning ska råda, inte blodshämnd från släkt och närstående. Varför är den här situationen annorlunda? Varför hejar ni på utomjuridisk ”rättsskipning” nu och till och med vill crowdfunda skadeståndet? Kan det bero på att gärningsmannen är vit och offret inte är det?

Vad brukar sånt kallas? Börjar på R.

Citat:
Hedersvåld alltså?

Gränsen går vid våldtäktsmän & pedofiler oavsett hudfärg och härkomst på både offer och gärningsman.
Ger man sig på kvinnor och barn (och djur) så förtjänar man inte att leva, punkt.

Är du själv en våldtäktsman eller vad är det med dig?
Citera
2023-04-25, 00:42
Citat:
Ursprungligen postat av Skyliner.
Gränsen går vid våldtäktsmän & pedofiler oavsett hudfärg och härkomst på både offer och gärningsman.
Ger man sig på kvinnor och barn (och djur) så förtjänar man inte att leva, punkt.

Är du själv en våldtäktsman eller vad är det med dig?
Är det rättsstatens uppgift att tolka, döma och straffa förövare eller ska vi låta släktingar och andra cowboys ikläda sig den rollen? Det är frågan.

Uppenbarligen skiftar svaret beroende på vilken hudfärg offer och förövare har. Åtminstone ifall Svärjevännerna får tycka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in