2024-11-14, 01:55
Medlem
Soleimanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så du tycker det är ok att vuxna kallar barn för ”jävla blatteunge”? Ja varför blir jag ens förvånad? Detta är Flashback.

Det är naturligtvis djupt omoraliskt. Nästan på lika låg nivå som att kasta bajs eller grishuvuden på barn man tycker beter sig omoraliskt.

Men hur kan "blatteunge" vara hets mot folkgrupp?

96% av jordens befolkning är ju blattar. Det är ju egentligen bara perser och svenskar som inte är blattar...
Citera
2024-11-16, 15:33
Medlem
Tranquility Bass avatar
Alla som ondgör sig över att rättsväsendet bara ska utreda grova brott, vilka brott ska rättsväsendet strunta i? Råm, för är väl bättre att lägga resurserna på mord? Våldtäkt? Mord borde väl ändå gå före? Mord på en 90-åring kan man väl också strunta i då hen ändå skulle dö snart. Fortkörning? Nä låt folk gasa på i 110 i villaområden, morden måste gå först. Att det kan sluta i dödsfall behöver vi inte bry oss om.
Citera
2026-04-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Penningtvätt, vad annars?

Ja, naturligtvis är det så att supersäljaren 13-årige Sixten från Ulricehamn sysslar med penningtvätt!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/13-arige-sixten-fran-ulricehamn-ar-supersaljare-av-majblommor
Citera
2026-04-23, 18:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Ja, naturligtvis är det så att supersäljaren 13-årige Sixten från Ulricehamn sysslar med penningtvätt!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/13-arige-sixten-fran-ulricehamn-ar-supersaljare-av-majblommor

Citat:
Skänker bort vinsten
Pengarna han själv tjänar donerar han.

– Tidigare har jag donerat till Ukraina. I år skall jag donera till hemlösa hundar eftersom jag precis har köpt en hund själv och jag älskar hundar, säger Sixten Thorné.

Bra jobbat!!
Citera
2026-04-23, 18:33
Avstängd
Hur många procent får barnen behålla? Borde de få behålla mer?
Citera
2026-05-01, 01:02
Medlem
Mohaves avatar
Har Murhaf sålt också i år? Hur har det gått?
Citera
2026-05-19, 18:41
Medlem
Det finns en 'tidsram' då det oftast är småungar som säljer majblommor. De har varken erfarenhet eller chans till försäljning resten av livet.
Personer över XX år kan ju inte sälja dem menar jag.
Citera
2026-05-19, 19:34
Medlem
Mohaves avatar
Har Muhraf och hans familj fått den resa till hemlandet som de så väl förtjänar? Pengarna han fått kan hjälpa familjen till mycket där. Huspriserna är billigare i Kabul än i Hudiksvall. Så det blir en win-win för både Sverige och Afghanistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in