Citat:
Istället för att kladda ner tråden med era fantasier och spekulationer så vore det på sin plats att ni presenterade trovärdiga källor som styrker era fantasier. För annars förblir det just fantasier.
Varför menar ni att det skulle vara osannolikt att Murhaf är en duktig majblommeförsäljare? Är det på grund av hans hudfärg? Eller hans etniska bakgrund?
Något säger mig nämligen att ni inte hade klankat ner på detta om pojken vore etniskt svensk.
Edit: Ok, nu såg jag att Murhaf inte har uppehållstillstånd. Men det innebär inte att pojkens prestation blir mindre imponerande för den sakens skull.
Varför menar ni att det skulle vara osannolikt att Murhaf är en duktig majblommeförsäljare? Är det på grund av hans hudfärg? Eller hans etniska bakgrund?
Något säger mig nämligen att ni inte hade klankat ner på detta om pojken vore etniskt svensk.
Edit: Ok, nu såg jag att Murhaf inte har uppehållstillstånd. Men det innebär inte att pojkens prestation blir mindre imponerande för den sakens skull.
Du har ju missat hela poängen: Poängen är att en partisk anställd hos MIGRATIONSVERKET har tagit ställning genom att dela hans inlägg.
Den unge pojken hade INTE kunnat sälja så många majblommor UTAN hjälp från inlägget hos MIGRATIONSVERKETS handläggare.
Du försöker få detta att låta rasistiskt när du skriver: att ingen hade klankat ner om den unge pojken vore etnisk svensk. Ingen handläggare hos MIGRATIONSVERKET hade hjälpt en ETNISK svensk ung pojke att sända majblomman.
Förstår du ens att den unge pojken lyckades sälja majblomman TACK VARE HANDLÄGGAREN HOS MIGRATIONSVERKET.
Kom tillbaka när en ung invandrar pojke säljer lika många majblommor 2,5 miljoner UTAN MIGRATIONSVERKETS hjälp.....
Och NEJ det är inte rasistiskt att konstatera det jag skrivit. Så lägg av med rasistkortet. Den är urvattnad.