2023-04-24, 17:56
Medlem
RustNeverSleeps.s avatar
Jag har en Asus laptop med väldigt lite utrymme (använder SD kort för lagring av filer) och nu behöver jag göra en systemåterställning men fanskapet "behöver mer diskutrymme" för återställning. Vad i helvete? Jag trodde att man dumpade filer vid återställning, inte fick nya

Så vad fan gör jag nu? Har kört diskrensning och avinstallerat de flesta program men jag behöver likaså rensa ytterligare ca 1 GB enligt systemet. Var fan hittar jag det liksom, den programvara som är kvar uppgår knappt till 200 MB och det är Asus egna programvara som jag inte vågar rensa än liksom. Får upp detta meddelande

Citat:
Det behövs mer diskutrymme

Det behövs ytterligare 1,07 GB ledigt diskutrymme på (C.

Om du vill frigöra diskutrymme kan du:

• Köra diskrensning

Kopiera dina filer till en extern enhet och ta bort dem från den här datorn

Avinstallera program
Citera
2023-04-24, 18:31
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustNeverSleeps.
Jag har en Asus laptop med väldigt lite utrymme (använder SD kort för lagring av filer) och nu behöver jag göra en systemåterställning men fanskapet "behöver mer diskutrymme" för återställning. Vad i helvete? Jag trodde att man dumpade filer vid återställning, inte fick nya

Så vad fan gör jag nu? Har kört diskrensning och avinstallerat de flesta program men jag behöver likaså rensa ytterligare ca 1 GB enligt systemet. Var fan hittar jag det liksom, den programvara som är kvar uppgår knappt till 200 MB och det är Asus egna programvara som jag inte vågar rensa än liksom. Får upp detta meddelande

Asus egna programvara finns på supportsidan för din dator.

Rensade du även Systemfiler när du rensade med Windows rensverktyg?

HiBit uninstaller är en potent men ofarlig rensare, använd Skräpfilsrensaren, fyll i allt. Finns i portabel version.
Senast redigerad av 1FF 2023-04-24 kl. 18:38.
Citera
2023-04-24, 18:34
Medlem
quts avatar
Tanka över på en ssd-disk. 1000:- för 1 TB
Citera
2023-04-24, 19:06
Medlem
RustNeverSleeps.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Asus egna programvara finns på supportsidan för din dator.

Rensade du även Systemfiler när du rensade med Windows rensverktyg?

HiBit uninstaller är en potent men ofarlig rensare, använd Skräpfilsrensaren, fyll i allt. Finns i portabel version.

Japp, eller i alla fall bockade för att rensa allt som fanns. Datorn vill inte ansluta till nåt nätverk så jag kan inte använda internet på den, därav anledningen till systemåterställningen..

men jag behöver kanske ingen anslutning om jag laddar ner HiBit till en usb på annan dator och sen överför och installerar på laptopen?
Citera
2023-04-24, 19:09
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Japp, eller i alla fall bockade för att rensa allt som fanns. Datorn vill inte ansluta till nåt nätverk så jag kan inte använda internet på den, därav anledningen till systemåterställningen..

men jag behöver kanske ingen anslutning om jag laddar ner HiBit till en usb på annan dator och sen överför och installerar på laptopen?
.

Varför har den ingen anslutning?

Stämmer

Finns ett annat program som heter Dism++ som rensar rejält, flera GB:s av onödig cache.
Citera
2023-04-24, 19:53
Medlem
RustNeverSleeps.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
.

Varför har den ingen anslutning?

Stämmer

Finns ett annat program som heter Dism++ som rensar rejält, flera GB:s av onödig cache.

Vette fan en dag slutade den bara att ansluta till mitt internet (jag använder mobilt bredband,surfzon).. inte bara mitt, men den hittade inga nätverk alls liksom, listan helt tom. Så jag tänkte se om en fabriksåterställning kunde lösa problemet
Citera
2023-04-24, 19:59
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Vette fan en dag slutade den bara att ansluta till mitt internet (jag använder mobilt bredband,surfzon).. inte bara mitt, men den hittade inga nätverk alls liksom, listan helt tom. Så jag tänkte se om en fabriksåterställning kunde lösa problemet

Ok.
Om det inte bara gäller ditt så är det nog utrustningen som felar.

Fabriksåterställning, inte system?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in