Citat:
Ursprungligen postat av
Bertil85
Känns som något cajp kan börja fixa. baconmajonnäs är gott det med.
Har du något annan vinäger än äppelcidervinäger?
Det är ju det som är lite spännande och syftet med tråden att det finns" massor" av versioner, varianter av baconjam. Balsamvinäger, rödvinsvinäger eller rödvin kanske skulle funka
Recepten för baconjam är med ganska stor sannolikhet myntat i usa och då kan defintivt räkna med olika modeller
Baconjam passar till tex :
Citat:
varma kex
placera ovanpå en rund eller kil uppvärmd Brie- eller Camembert-ost (så otroligt)
.toast
ägg
ångade eller sauterade grönsaker
Pannkakor
BLT
Grillade ostsmörgåsar
hamburgare (jag menar... OMG!!!)
pierogis och så mycket mer!
Caj P ? Ja alltså nog finns det helfabrikat alltid om man vill leta lite lite på Baconjam.
Skillnaden är väl som bekant alltid dag som natt att göra det själv istället för att få en betydligt bättre smak, men kanske tillräckligt god på burk eller plastflaska men långt ifrån hemlagat
Men har man sin favorit- köpta -bbq- sås som är ganska mycket bök å göra till hemma kan man tycka och istället för att ta genvägen att köpa den, så kanske man behöver bara tillsätta lök och bacon och lite annat för att få till sig en annan version av baconjam
Men i grund och botten får man ju en mycket trevligare smak med egentligen alla tillbehör till burgare som tar lite tid på sig att göra eller inte alls. Dvs ketchup senap gör man ju inte liksom
Jag förväntar mig inte att flashback publiken har testet det till stor del och så mycket mer ;-) men tyckte det var kul att skapa tråden iaf .. så den finns