Citat:
Ursprungligen postat av
Weakest-soul
Vi alla har vårt födelsedatum som vi håller kärt, men tänk om vi hade fått privilegiet att få reda på om datumet vi dör? Dvs vårt bäst-före datum.
Om möjligheten fanns, hade du velat veta det?
Självklart kommer komplikationer med hela konceptet, datumet ändras beroende på våra aktioner.
Men ponera att inget görs från vårt håll efter att vi fått reda på datumet som kan manipulera det hela.
Själv hade jag aldrig velat veta det, alldeles för ångestframkallande.
Diskussionsunderlag kan vara allt från hur vi hade ändrat på hur vi lever våra dagar efter att ha fått reda på att vi faktiskt har ett expirationsdatum.. För det är inte långsiktigt alls att säga att vi mer ofta än sällan tror vi kommer vandra runt här förevigt(åtminstonde för oss hälsosamma/unga)
Min träningsapp påstår att min "konditionsålder" är 9 år mindre än min faktiska. Vilket må vara rätt eller fel, och frågan är isf också vad det betyder.
Men nog borde man idag iaf kunna förutsäga hur många år en människa
sannolikt har kvar, med tillräcklig input om hälsa osv? Kommer förstås vara rätt stora marginaler, men även dessa borde kunna beräknas statistiskt, t ex som standardavvikelse.
Vilket nog iaf ger en hel del av det du talar om. Om man törs. För att t ex bestämma när det är dags att panga sig och ta itu med sin bucket list, samt fila på testamentet och så.