• 1
  • 2
2023-04-22, 12:33
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Varenda park man besöker idag har ju skyltar - mata inte fåglarna med bröd !
Har aldrig sett en sådan skylt. Har du någon bild?
Citera
2023-04-22, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare

Ska ut med kidsen om en stund, ska försöka komma ihåg att ta en bild !

E: första träffen på Google
https://www.facebook.com/tranaskommu...9273289223154/
Senast redigerad av firmahasten 2023-04-22 kl. 12:37.
Citera
2023-04-22, 12:47
Medlem
Det har jag vetat i många år. Billigaste och coolaste jag kört på i flera år är att smälta ister i en kastrull och sen hälla på frön. Rör runt och låt svalna. Sen bäga upp i tex kokosnötter som man hänger i träd. Fåglarna älskar det och det varar riktigt länge.
Citera
2023-04-22, 12:53
Medlem
Citat:
Kanske lika ofta som du ser någon mata fåglar med bröd?
Ungefär lika ofta faktiskt! Haha! Har själv matat de där änderna och alla andra fåglar som dyker upp. Det är ett nöje. Full kaos.
Citat:
Någon skrev ovan att de tar ingen skada av att äta bröd någon gång och så är det ju. Men oftast är man ju inte den enda som står där med bröd.

Dels tror jag det sväller i magen eller hur nu en fågel fungerar men den som inte tugga i sig allt annat som den behöver. Det blir lite som när vi ligger i en soffa och käkar chips eller vad vi nu är svaga för. Någon står där och ger en kick efter kick. Vet inte hur mycket de behöver lägga tid på att leta efter efter allt de behöver normalt men vi rubbar deras naturliga föda. Jämför de hundar eller katter som blir överviktiga. De äter inte heller speciellt naturlig kost.
Citera
2023-04-22, 13:19
Medlem
Låter ärligt talat som ett svepskäl att få bort fåglarna från offentliga platser. Det är klart att frön, nötter och talg ger bättre näring men bröd är bättre än ingenting. Första länken jag får träff på använder "dem" felaktigt...
Citera
2023-04-22, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det har jag vetat i många år. Billigaste och coolaste jag kört på i flera år är att smälta ister i en kastrull och sen hälla på frön. Rör runt och låt svalna. Sen bäga upp i tex kokosnötter som man hänger i träd. Fåglarna älskar det och det varar riktigt länge.

Ister - de kommer ju dö av högt kolesterol och hjärtattack!
Citera
2023-04-23, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Ister - de kommer ju dö av högt kolesterol och hjärtattack!

Varför tror du det?
Citera
2023-04-23, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Varför tror du det?

eftersom ister har en relativt hög halt av mättat fett som bidrar till dåligt kolesterol som kloggar igen blodådror.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in