2023-04-21, 23:19
Medlem
Gjorde misstaget att beställa ett par hudvårdsprodukter där. Blev tydligen prenumerant där och har fått inbetalningskrav på 89 kr per månad 2 månader i rad trots att jag betalat för cremerna. Får panik! Dessutom som vanligt omöjligt att få tag i någon per telefon. Jag undrar nu vad jag ska göra för att komma ur detta. Polisanmäla eller stämma dem?
www.luxplus.se . Tycker det verkar skumt, vill varna andra för detta företag!!!
Citera
2023-04-21, 23:24
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Välkommen till Luxplus
Luxplus är en medlemsklubb där du kan uppnå stora besparingar på alla våra produkter. Du kan välja att handla till våra normalpriser eller skpa ett medlemskap och få stora medlemserbjduanden. Första månaden är gratis, därefter kostar det 89 kr / mån. Du kan avsluta när du vill.Läs mer

Är alltså det första man får upp när man går in på sidan. Fina stavfel men trots det ändå inte särskilt svårt att förstå.
Citera
2023-04-21, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Gjorde misstaget att beställa ett par hudvårdsprodukter där. Blev tydligen prenumerant där och har fått inbetalningskrav på 89 kr per månad 2 månader i rad trots att jag betalat för cremerna. Får panik! Dessutom som vanligt omöjligt att få tag i någon per telefon. Jag undrar nu vad jag ska göra för att komma ur detta. Polisanmäla eller stämma dem?
www.luxplus.se . Tycker det verkar skumt, vill varna andra för detta företag!!!

100% seriös hemsida.Handlat där mycket innan. Deras tjänst går ut på att de ger bra priser på varor till att du ska bli medlem och betala 89 kr i månaden. Du kan avsluta din prenumeration när du vill. Logga in bara och gå in på inställningar.

Sedan varför ska du varna för företaget,bara för att du inte läst deras villkor? Du har accepterat att du ska bli medlem och betala 89 i månaden när du gjorde ditt första köp . Kolla bättre nästa gång.

Men nu fick du svar ifallafall på hur du avslutar medlemskapet.
Citera
2023-04-21, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Är alltså det första man får upp när man går in på sidan. Fina stavfel men trots det ändå inte särskilt svårt att förstå.

Och ändå så har du fel! Sidan är 100% seriös och erbjuder bra priser på sina varor men att för att ta del av dessa så ska man bli medlem och betala 89 kr i månaden. Man kan avsluta närsomhelst på inställningarna.

Vart såg du stavfelen för övrigt?
Citera
2023-04-21, 23:30
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tentss
Och ändå så har du fel! Sidan är 100% seriös och erbjuder bra priser på sina varor men att för att ta del av dessa så ska man bli medlem och betala 89 kr i månaden. Man kan avsluta närsomhelst på inställningarna.

Vart såg du stavfelen för övrigt?

Jag har inte fel ditt jävla stolpskott.

Läs igen.
Senast redigerad av TheJacket 2023-04-21 kl. 23:38.
Citera
2023-04-21, 23:47
Medlem
Fosterlands avatar
Haha, vem ringer företag 2023 och försöker avsluta tjänster? Imponerande att du ändå lyckades skapa ett konto, men inte lyckats logga in och avsluta prenumerationen
Citera
2023-04-22, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
Haha, vem ringer företag 2023 och försöker avsluta tjänster? Imponerande att du ändå lyckades skapa ett konto, men inte lyckats logga in och avsluta prenumerationen
Normala människor som är uppvuxna med kommunikation.

Nu vet jag inte hur deras sida ser ut men majoriteten av företag jävlas med sina kunder genom att gömma kundtjänstens kontaktuppgifter. Seriöst borde kontakt ligga först och tydligt. Så sjukt irriterande att allt fler sidor bygger upp system där man ska leta efter tamejtusan allt.
Citera
2023-04-22, 10:54
Moderator
Ruskigbusss avatar
Tydligen finns det en sida med hur man avslutar:
https://www.luxplus.se/handelsvillkor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem