• 1
  • 2
2023-04-21, 15:16
Medlem
Kan man bli fotograferad bakifrån av Fartkameran i motsatt riktning…?
Och i så fall vad händer?
Fick för mig att den blixtrade till idag på väg hem från jobbet och det va ingen bil i närheten.
Citera
2023-04-21, 15:20
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fellan88
Kan man bli fotograferad bakifrån av Fartkameran i motsatt riktning…?
Och i så fall vad händer?
Fick för mig att den blixtrade till idag på väg hem från jobbet och det va ingen bil i närheten.

Tveksamt, de ska ju kunna identifiera föraren på bilden, svårt när den är tagen bakifrån
Citera
2023-04-21, 15:22
Medlem
borrasss avatar
Har med blivit fotad så flera ggr.
Dom mäter inte hastigheten på bilar från fel håll och det resulterar inte i något då dom måste veta vem som kör bilen dvs se ansiktet.
säkert nån bugg bara
Citera
2023-04-21, 15:38
Medlem
Ok så det har inte resulterat i något alls för din del då? Inte ett brev på posten heller?

Blir lite orolig då jag körde lite för fort…
Citera
2023-04-21, 16:07
Medlem
i sverige har vi vad man kallar föraransvar, det vill säga att det måste bevisas vem som framfört fordonet,
i tex englad har man fordonsansvar, vilket menas att ägaren till fordonet alltid är skyldig, när det sker en överträdelse

väldigt kortfattat, men hoppas du förstår.
Citera
2023-04-21, 19:40
Medlem
CitrusInYourEyes avatar
Nej.
Du kommer inte få något brev hem.
Citera
2023-04-21, 21:19
Medlem
jewclaws avatar
Har åkt dit på fartkameror vid andra sidan vägen flera gånger. De som hävdar annat vet inte vad de snackar om. En vän till mig blev dessutom av med sitt körkort på det sättet. Han körde dock väldigt, väldigt för fort.
Citera
2023-04-21, 21:25
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Har åkt dit på fartkameror vid andra sidan vägen flera gånger. De som hävdar annat vet inte vad de snackar om. En vän till mig blev dessutom av med sitt körkort på det sättet. Han körde dock väldigt, väldigt för fort.

Skitsnack. Hur skulle en bild från den kunna identifiera föraren?

Vad driver idioter som dig att sprida massa skit som inte stämmer?
Citera
2023-04-21, 21:31
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Skitsnack. Hur skulle en bild från den kunna identifiera föraren?

Vad driver idioter som dig att sprida massa skit som inte stämmer?
Jag tittade bakåt för att se om kameran blixtrade till, och det gjorde den.. Hur min polare åkte dit på det vet jag ej, ändock händer det.
Så, vad yrar du om egentligen?
Citera
2023-04-21, 21:31
Medlem
Kapitalistkalles avatar
Jag gissar på att det var en bildkontroll och att du bara råkade komma in i bild.
Citera
2023-04-21, 21:34
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Jag tittade bakåt för att se om kameran blixtrade till, och det gjorde den.. Hur min polare åkte dit på det vet jag ej, ändock händer det.
Så, vad yrar du om egentligen?

Nej det händer inte att man åker dit på foton bakifrån. Tänk lite själv och tro inte på allt som dina mytomanpolare säger. Föraren måste kunna identifieras för att man ska kunna fällas i en fartkamera. Hur ska det gå till på en bild av bilens rumpa? Kan du kanske svara på det?

Men tack nu förstår jag att det finns puckon som tror det och därför puckon kör jättesakta förbi motriktade kameror. Alltid undrat varför puckon gör det.
Citera
2023-04-21, 21:35
Medlem
Citat:

Nåväl nu känns det som att du skarvat storyn hyffsat rejält
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in