Citat:
Ursprungligen postat av
Sjalenskrigare
Som topic lyder s har jag trttnat p att jobba, har egentligen aldrig velat jobba heller. Har alltid mtt skit av att jobba och inte sett ngon mening med att sitta av 8 timmar bara fr att tjna ngra tusen extra ver socialbidraget. Jag har lnge velat lmna det s kallade "The Matrix" och leva p ett annorlunda sett. Vill knna mig levande varje dag inte bara jobba mndag-fredag fr att senare g ut och festa och vakna bakis nsta dag vilket mnga verkar vara tillfreds med. Jag har noterat att samhllet vill forma en bild av att man r vrdels om man inte jobbar och att mnniskor ska knna dligt samvete fr att man inte bidrar till storebror. S jag tror egentligen mnga jobbar fr att man inte ska bli dmd eller klassad som vrdels. Egentligen r detta bara en phittad id och tanke som mnga accepterat pga mnniskans kollektiva nedtryckta sjlvknsla.
Vad tycker ni p Flashback? Njuter ni och ser fram emot att g till jobbet? Eller r det bortkastad energi och livskraft som gr till spillo?
sch.
Jag dmer inte ut dig som person fr att du inte vill arbeta, inte har ett arbete, drfr att jag tror att du endast inte har funnit 'din grej' att gra + kunna tjna pengar/leva av det intresset.
Det finns nog mnga, med sina jobb, som upplever livet o vrlden som du beskrev om Matrix o/eller (i mnga fall upplever felaktiga) antaganden om att de flesta andra medmnniskor fster ngon srskild vikt vid dessa mnniskors yrkesmssiga situation.
Personligen tycker jag om mitt jobb, samtidigt som jag frstr att andra inte tycker om sina eller varken vill, varken vgar, testa sig fram tills ngot helt okej 'betalt tidsfrdriv' hittas.
Jmfr inte dig sjlv med hur du, tror, att andra eventuellt, kan tro, om dig.
Att gra din motsats dvs att hela tiden hitta tex urskter till att kunna spendera mer tid p arbetet n nyttigt fr exvis familjelyckan, r fr mnga minst lika mrkligt.
Om, det ens fr anses vara mrkligt.
Vad tycker du?
Varfr ska man jobba jmt o stndigt?
Varfr ska andras, eventuella tyckanden, vara viktigare n dina egna?