Citat:
Ursprungligen postat av
Reverend.Camden
Vegetariska korvar? Har du provat en qorn-korv? Det smakar typ kartong.
Korv eller ej korv det är frågan.
Hur skulle hon reagera om du sa att hon inte får äta sojabaserad mat? Den är ju t ex med och skövlar regnskogar och utrotar hela artbestånd...
Nä du, TS, måste själv få välja vad han ska äta. Ett förhållande handlar inte om att en bestämmer utan är en kompromiss.
Har ätit korvar av alla de slag genom åren, somliga vegetariska och andra inte. Har ätit både goda och mindre goda av båda varianterna. Det jag reagerar på är att Ts säger att han inte bryr sig om vad korvarna innehåller och min uppfattning är att han inte är vad man skulle kalla en finsmakare.
Sen har du självklart ett i att Ts själv ska bestämma vad han ska äta. Men som du själv skriver så handlar det även om att kompromissa i ett förhållande. Nu har inte Ts nämnt vid vilka tillfällen han måste ha sina korvar men med tanke på att hans ”tjej” tycks se det som problematiskt låter det inte riktigt som att respekten som borde finnas dom emellan inte riktigt finns på plats.
Låter i mina öron inte särskilt trovärdigt att ”tjejen” en dag från en annan förvägrat Ts sina korvar och att äta mer vegetariskt innebär ju inte att enbart äta vegetariskt? Känns som att det finns en hel del kommunikationsproblem i ”förhållandet”.