2023-04-19, 01:42
Medlem
DifusLuss avatar
Du är offer för patriarkatet
Citera
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tentss
Detta får mig att tänka på en sak..

Du snackar om din dotter som du älskar mer än allt annat och du inte orkar med detta och tycker detta är jobbigt o.s.v... Jag undrar hur fan känner dagisfröknarna som har 20-30 st barn som inte är deras,att passa hela dagarna?

Oftast är dagisbarn lite lite äldre och kan ändå gå/äta ordentligt vilket underlättar en del
Men jo det är ett mardrömsjobb för mig, hade hellre kört uppe en kaktus i skithålet än att jobba där.
Citera
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Grejen är att kvinnor naturligt gillar detta. De är inte meningen att man ska vara pappaledig. Det är meningen att mamman ska ta hand om barnet, de är naturligt bättre på det och tycks faktiskt tycka om att ta hand om en bebis.

Du är ett offer av ett samhälle som försöker förändra vår biologi och natur, men det går tyvärr inte.
Nej ditt Zirzaki pucko, kvinnor gillar inte att vara hemma med barnen helt naturligt. Många kvinnor tycker det är minst lika tråkigt som pappan här beskriver.

Kvinnor i alla tider har sagt att de saknar vuxna att samtala med. Att de saknat jobbet och att känna sig delaktiga i samhället.

Trådstartaren är inget offer. Han är en nutidens man som självklart delar familjeansvaret med mamman till barnet.
Citera
2023-04-19, 01:45
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Nej ditt Zirzaki pucko, kvinnor gillar inte att vara hemma med barnen helt naturligt. Många kvinnor tycker det är minst lika tråkigt som pappan här beskriver.

Kvinnor i alla tider har sagt att de saknar vuxna att samtala med. Att de saknat jobbet och att känna sig delaktiga i samhället.

Trådstartaren är inget offer. Han är en nutidens man som självklart delar familjeansvaret med mamman till barnet.
Men jag har väll all rätt att tycka att det är skittråkigt?
Citera
2023-04-19, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum

Det beror ju naturligtvis på vilken kvinna. En psykopatiskt lagd feminist är naturligtvis inte bra med barn.

En normal kvinna är biologiskt betingad till det. De älskar småbarn och tycker det är jättegulligt med deras små kläder leksaker och så vidare.

En normalt fungerande kvinna alltså, inte en totalförstörd av feminism.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raptenen
Fyfan vad du låter som en tråkig människa som har tappat både själ och aptit på livet. Du har mitt medlidande.

Nej han blandar bara in lite humor till sin beskrivning över en helt ny vardag som just nu frustrerar honom. Det är du som är tråkig och inte kan se det. Honom går det ingen nöd på när han börjar få kläm på sin nya tillvaro.
Citera
Medlem
Kottkompotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tentss
Detta får mig att tänka på en sak..

Du snackar om din dotter som du älskar mer än allt annat och du inte orkar med detta och tycker detta är jobbigt o.s.v... Jag undrar hur fan känner dagisfröknarna som har 20-30 st barn som inte är deras,att passa hela dagarna?
Magiskt nog så verkar många barn dock bete sig mycket bättre på dagis än hemma.
Citera
2023-04-19, 01:47
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DifusLus
Du är offer för patriarkatet
Så kan det vara. Vad ska jag föra? Låta pappa dagarna gå förlorade till Staten? 90 dagar måste plockas ut av han med en kuk mellan benen. Vi är rövknullade ja!
Gav bort allt jag kunde till frugan och hon hade gärna varit hemma tills inskolning
Äh ny dag nya möjligheter och bajsblöjor att byta imorgon, godnatt!
Citera
2023-04-19, 01:49
Medlem
Obekvamstamnings avatar
Så är det att vara förälder, för alla. Man är både understimulerad och överstimulerad samtidigt. Jag tyckte det var skönt och härligt en gång men skulle aldrig i livet gå igenom det med ett barn mer.
Citera
2023-04-19, 01:50
Medlem
Men om barnet sover 2 timmar under dagen hinner du ju massor. Träna, läs, eller vad du nu gillar att göra.
Citera
2023-04-19, 01:54
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Hej!
Vad är det för fel på mig?
Och som sagt missuppfatta mig inte jag älskar henne mest av allt men jag bara tycket vårat umgänge är så otroligt påfrestande och tråkigt.
Har ni några tips?
/HH
Känner igen mig.
tack för en fin berättelse.
det blev lite lättare när jag:
- träffade andra föräldrar med barn i samma ålder
- försökte lära barnen grejer - t ex att läsa vid ett års ålder, det var kul, ta emot och kasta en liten boll på olika sätt, etc
- försökte njuta av att se hur barnet betedde sig
- försökte att inte hela tiden leka maximalt för då blev jag så jädrans trött. mer studera hur de lekte
- läsa bilderböcker
- sjunga och spela instrument
- prata mycket och "diskutera"
Då gick tiden lite snabbare.
men det var inte lätt och jag var aldrig ensam mer än några dagar i sträck då vi delade på tiden.
Men jag är inte helt nöjd med mig själv i detta skede som pappa, men det var vad jag klarade av i alla fall
Citera
2023-04-19, 01:55
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halte Harald
Men jag har väll all rätt att tycka att det är skittråkigt?
Självklart har du det, precis som de mammor som tycker det är skit tråkigt har rätt att tycka det.

Det betyder självklart inte att ni inte älskar er barn och är bra föräldrar. Mitt råd för att få tiden uthärdlig är att försöka ha minst en dag i veckan som hon mer får hänga på dig. Åk till jobbet och hälsa på, gå till gymet, häng med någon polare eller vad fasiken nu som ger dig energi. Dessa dagar får hon sova i vagnen eller bilen. Äta en burk barnmat där ni är osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in