Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-04-18, 13:35
  #1
Medlem
SyrransBrorsas avatar
Jag har fått e-post från dem flera gånger, alltid samma ton, men olika personer och även innehåll.

Senast var det som följande

Citat:
Hej SyrransBrorsa
Anledningen att jag hör av mig är att jag arbetar med en av våra tankesmedjor “Executive Management XXX”, där vi nu öppnar äntligen upp ett fåtal platser. Gruppen är ett krossfunktionellt strategiskt bollplank - för er som sitter i det här och nu.

Befintliga medlemmar:
Företag Position
Metsä Board Human Resources Director
PEAB Regions direktör
Konftel Marknadschef
Smarteyes Regions direktör
Kyl och Frysexpressen Produktionschef
Wood Center North Program Director
Vitec Software Group IT Direktör
NTI-skolan / AcadeMedia Verksamhetschef
Daresay Digital Agency Regions direktör
Tusen Strålande Solar VD
CC Media VD
Bussgods i Norr Marknadschef
SOKIGO Affärsområdeschef
Motorcentralen / SCANIA Director Sales

Exempel på ämnen som önskas av gruppen:
• Omvärldsbevakning och lågkonjunkturens påverkan
• Komponentbrist - Nya möjligheter
• Employer branding - hur får man medarbetare till orten? hur behåller man dem?
• Förändringsledning - Få med alla i en snabb samtid
• Transformation - Trendspaning & konkurrenskraft
• Krishantering - behåll trygghet i organisationen
Kärnan i gruppen utgår ifrån era FAKTISKA utmaningar och AKTUELLA intressen.
Kort och gott, utifrån din roll/bakgrund/erfarenheter tror jag verkligen att du skulle passa in helt enkelt

Tar gärna ett kort samtal för att stämma av relevansen kring gruppen. Jag har en lucka kl. 14:30, hur ser det ut för dig? Annars återkom med en tid som passar dig.

Allt i mig skriker att detta är skit, och en kort visit på deras hemsida lägger enbart på detta. Men, jag kan ha fel. F5-networking.se om någon bryr sig.

Någon som har erfarenhet av dem, jag hittar inte mycket på dem?
Citera
2023-04-18, 20:21
  #2
Medlem
TeEsErs avatar
Bolaget bakom är F5 Peer Groups AB och verkar ha haft reell verksamhet sen 2020. Det är seriöst men de får ordna en bättre hemsida, det där ser inte bra ut.

Det är ett etablerat företag i Danmark men fortfarande en bland många management inspiration/nätverksorganisationer som finns. Men inte ansett som oseriöst på något sätt.
Den danska sidan https://f5.dk/ ser betydligt bättre ut än den svenska.
Citera
2023-04-18, 21:33
  #3
Avstängd
forstpoplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Bolaget bakom är F5 Peer Groups AB och verkar ha haft reell verksamhet sen 2020. Det är seriöst men de får ordna en bättre hemsida, det där ser inte bra ut.

Det är ett etablerat företag i Danmark men fortfarande en bland många management inspiration/nätverksorganisationer som finns. Men inte ansett som oseriöst på något sätt.
Den danska sidan https://f5.dk/ ser betydligt bättre ut än den svenska.
Den danska sidan det bra ut ja, men hur dåligt kan den svenska sidan se ut ? Har du länk till den?
Citera
2023-04-18, 22:33
  #4
Medlem
TeEsErs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forstpoplats
Den danska sidan det bra ut ja, men hur dåligt kan den svenska sidan se ut ? Har du länk till den?
Det stod i TS men här är den www.F5-networking.se
Citera
2023-04-19, 21:38
  #5
Avstängd
forstpoplatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det stod i TS men här är den www.F5-networking.se
Okej tack missade de, men den ser väl helt ok ut ?
Citera
2023-04-21, 20:06
  #6
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeEsEr
Det är ett etablerat företag i Danmark men fortfarande en bland många management inspiration/nätverksorganisationersom finns. Men inte ansett som oseriöst på något sätt.
Den danska sidan https://f5.dk/ ser betydligt bättre ut än den svenska.

D.v.s. andra klassens bondfångeri!
Citera
2023-05-26, 11:02
  #7
Medlem
SyrransBrorsas avatar
Tack för svar. Nu är de på mig igen. Intressant är att det är en Linda Pritchard som är avsändare, det ser ut att vara hon som var med i Idol 2008.
Citera
2023-08-28, 14:57
  #8
Medlem
Intressant, och tack för ämnet. Jag började själv kolla upp lite då jag fått några mail från henne. Först kände jag mig lite utvald men när jag läser i tråden så ser jag exakt samma innehåll i mitt mail som jag fått. Det är samma företag i nätverket som jag erbjuds i. Hon verkar dessutom alltid ha en tid 14.30.

Nyfiken på höra om någon annan har någon erfarenhet.
Citera
2023-10-20, 13:31
  #9
Moderator
rancors avatar
Detta är i princip en scam.

Dom skapar lösa nätverk av människor i samma bransch för sin egen skull.

Det är högst tveksamt om någon annan än dom själva tjänar pengar på det. Vissa människor kanske tycker det är kul att lyckas övertala sin chef att få vara med för att komma bort från dom dagliga uppgifterna men alla tecken tyder bara på att dom samlar liknande människor och drar in någon medelmåttig föreläsare och sätter ihop människor som kanske inte hade gjort det spontant.
Citera
2024-03-07, 14:10
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SyrransBrorsa
Tack för svar. Nu är de på mig igen. Intressant är att det är en Linda Pritchard som är avsändare, det ser ut att vara hon som var med i Idol 2008.

Hmm… Jag har fått mail av dem de senaste veckorna med avsändare Erik Segerstedt. Det är väl också en tidigare idol-deltagare? Snor de namn på sina fejkanställda från gamla tv-tävlingsprogram? 😄
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback