Jag förstår, men i detta sammanhang så visste jag själv inte att det var stulna pengar, då en polare ringde och sa att hans vän behöver ta ut pengar för hans konto var påhäng att frysas. Och såklart är jag en bra vän och hjälper till, om jag visste att de va ”stulna pengar” så hade jag ju såklart inte gjort de.
Citat:
Ursprungligen postat av Hejdu111
Min kompis ringde och sa att han behövde hjälp och ta ut pengar då hans vän konto var på väg att frysas och såklart vill jag ju hjälpa till då han är en bra vän till mig.
Detta skrev jag på blanketten som jag fick av banken, duger det eller måste jag beskriva mer?. Problemet är ju också att jag inte vet mer än de eftersom de var de ända han sa t mig
Du undrade aldrig varför din "kompis" konto var på väg att frysas, det var ingen varningsklocka?
Bestäm dig om det var din kompis eller din kompis kompis vars konton var på väg att frysas.
Du måste nog vara Sveriges mest godtrogna människa fast egentligen inte.
Min kompis ringde och sa att han behövde hjälp och ta ut pengar då hans vän konto var på väg att frysas och såklart vill jag ju hjälpa till då han är en bra vän till mig.
Detta skrev jag på blanketten som jag fick av banken, duger det eller måste jag beskriva mer?. Problemet är ju också att jag inte vet mer än de eftersom de var de ända han sa t mig
Att du skrev ärligt på blanketten att du hjälpte kompis kompis vars konto skulle "frysas" är ju bra för polisen...nu kan dom gå vidare i ärandet och jag rekommenderar dig starkt att skaffa en god man för dina ekonomiska transaktioner i framtiden...på riktigt..
Jag förstår, men i detta sammanhang så visste jag själv inte att det var stulna pengar, då en polare ringde och sa att hans vän behöver ta ut pengar för hans konto var påhäng att frysas. Och såklart är jag en bra vän och hjälper till, om jag visste att de va ”stulna pengar” så hade jag ju såklart inte gjort de.
Vad du är är blåst. Du har råkat ut för ett självskapat problem och din största oro nu borde vara hur du undviker straff för medhjälp.
Är det inte en uppenbar varningsklocka att någon vill hjälp med att föra över pengar från ett konto som är på väg att bli fryst? Jag vet, lätt vara efterklok men hade inte ens gjort detta om det var min egen bror. På vilket sett blev du lurad när du borde insett risken med detta företag?
Polisen har lätt att med bankens hjälp att se varifrån pengarna har kommit. Ett större belopp från ett brott styckas snabbt upp. Ingen risk att det blandas ihop med de pengar som TS får från sin arbetsgivare utan polisen är bara intresserad av pengarna från det aktuella brottet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!