• 1
  • 2
2023-04-16, 22:04
Medlem
Nu är det så att jag blev inlurad i en överföring skandal skit. Mina konton är frysta och jag har massa pengar kvar i den banken. Kan jag öppna nytt konto på en annan bank och föra över de gamla pengarna till de nya kontot?
Citera
2023-04-16, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejdu111
Nu är det så att jag blev inlurad i en överföring skandal skit. Mina konton är frysta och jag har massa pengar kvar i den banken. Kan jag öppna nytt konto på en annan bank och föra över de gamla pengarna till de nya kontot?
Vad tror du fryst betyder?
Citera
2023-04-16, 22:06
Medlem
Hela syftet med att frysa ett konto är väl för att inte kunna komma åt dem på nått vis...?
Citera
2023-04-16, 22:13
Medlem
Elda lite på kontot så smälter det!

Fryst konto = du kan ej glra nåt
Citera
2023-04-16, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.guld
Hela syftet med att frysa ett konto är väl för att inte kunna komma åt dem på nått vis...?

Jag tänker om banken har rätt till att ta ens pengar som man har arbetat för
Citera
2023-04-16, 22:16
Medlem
Peqqors avatar
En intressantare fråga är om man kan överföra till ett fryst konto? Någon som vet?
Citera
2023-04-16, 22:35
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peqqor
En intressantare fråga är om man kan överföra till ett fryst konto? Någon som vet?

Självklart går det inte att föra över pengar till ett fryst konto.
Citera
2023-04-16, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peqqor

Varför vill du ens ha möjligheten?
Citera
2023-04-16, 22:44
Medlem
Peqqors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Självklart går det inte att föra över pengar till ett fryst konto.

Är det något du vet eller sitter du och bara gissar?

Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Varför vill du ens ha möjligheten?

Varför inte? Man kanske vet att problemet kommer lösa sig och måste föra över?
Citera
2023-04-16, 23:03
Medlem
Astralhopps avatar
Om du kan visa de aktuella transaktionernas syfte och ursprung kommer problemet att vara löst.
Citera
2023-04-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejdu111
Du oroar dig för att du inte kommer åt pengarna för tillfället när du istället borde vara orolig för polisförhör, rättegång och kanske ett stundande fängelsestraff. Att vara delaktig i penningtvätt är inte så bra. Kan leda till att du får sitta i fängelse och så klart att pengarna konfiskeras.

Du har varit en duktig idiot som hjälper till med att dela upp pengar från bedrägerier och försöker tvätta dessa.
Citera
2023-04-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Du oroar dig för att du inte kommer åt pengarna för tillfället när du istället borde vara orolig för polisförhör, rättegång och kanske ett stundande fängelsestraff. Att vara delaktig i penningtvätt är inte så bra. Kan leda till att du får sitta i fängelse och så klart att pengarna konfiskeras.

Du har varit en duktig idiot som hjälper till med att dela upp pengar från bedrägerier och försöker tvätta dessa.

Jag förstår, men i detta sammanhang så visste jag själv inte att det var stulna pengar, då en polare ringde och sa att hans vän behöver ta ut pengar för hans konto var påhäng att frysas. Och såklart är jag en bra vän och hjälper till, om jag visste att de va ”stulna pengar” så hade jag ju såklart inte gjort de.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in