Det sänds just nu en reklamfilm om mensskydd med en överviktig konståkerska. Hon uttrycker sig bestämt som en man: "Jag tänker inte låta mensen hindra mig!" eller något liknande. Det är så uppenbart att reklamfilmer riktade till kvinnor är skapade av män. Ett annat exempel är filmen om "Vagisan vaginalgel" och medel mot klimakteriebesvär. Vad anser ni om det?
Senast redigerad av enfindam 2023-04-16 kl. 13:14.
Likt Sjöröv'-Jenny, i Bräckt & Weills Tolvshillingsoperan, svarar vi på crew's fråga om vilka borgare whacka i den av piratskeppet belägrade staden: A L L A !
TV-reklamen, har blivit usel, numer. Därtill vädjande Politiskt Korrekt. Gender bender, et al. Svenne Riking som är Målgupp skall se på och lära sig ännu mer Mångfaldsvälsignelse.
Personligen stör jag mig på all reklam. Kör adblock på precis allt numera så när jag är hos en kompis och vi glor på "vanlig" fitt-tv och jag då tvingas titta på reklam så blir jag bara irriterad.
Ser inte på vanlig tv så jag slipper tack och lov reklamen. Vem vill bli avbruten mitt i ett program eller en film där man under flera minuter uppmanas att köpa en massa skräp?
I regel all reklam men det finns grader i helvetet. Hatar verkligen yes reklam. "Inte för att vara dryg"
Vet inte om den här tråden är för lik den här tråden. (FB) Värsta reklamfilmen?
Det är viss skillnad på värsta reklamen och den man retar sig mest på men lite snarlikt.
Har ni sett den där reklamen där kvinnan står i en busskur i regnet med en främmande man, får vallningar och börjar klä av sig p.g.a klimakteriet? Det är så taffligt och respektlöst gjort, ingen kvinna skulle ha producerat en sån dålig reklamfilm!
Senast redigerad av enfindam 2023-04-16 kl. 20:30.
Det är 2023. Reklamen håller på att ta över precis överallt. Är folk verkligen så jävla dumma i huvudet att de ens ser på skiten längre? Jag hatar precis all reklam. Jag betalar hellre för att slippa den om det är möjligt. Jag tänker absolut inte köpa något som jag råkar se reklam för. Det får en motsatt effekt på mig.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!