• 1
  • 2
2006-07-25, 00:41
Medlem
micke_hs avatar
Nån mer än jag som sett det skitprogrammet retat er på det?

Det är en tävling det har jag fattat. Men vilka är puckona som sitter och kommenterar det hela tiden? Och varför är det flera stycken? Bruden som sitter och smackar ljudligt och utstöter ibland. -OH! shrimps in garlicsause! MMMMMMMMMMMM!! osv osv. Fan jag har en sån jävla lust att stoppa ned mikrofonjäveln i halsen på subban.
Citera
2006-07-25, 00:44
Medlem
systems avatar
Jag undrar samma som du.

Kommentatorerna låter som de sulle ge röster till He-man eller Transformers. Urlarvigt.

Jag stängde av ljudet och orkade faktiskt med nästan ett helt program.
Citera
2006-07-25, 00:47
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Jag undrar samma som du.

Kommentatorerna låter som de sulle ge röster till He-man eller Transformers. Urlarvigt.

Jag stängde av ljudet och orkade faktiskt med nästan ett helt program.

Ja och det värsta är att ingen av dom verkar ha något med programmet att göra, annat än att kommentera skiten. Dom sitter och smakar av rätterna och bedömer pratar inget alls, annat än då dom ska betygsätta rätterna.
Citera
2006-07-25, 07:58
Medlem
turbos avatar
Det är ju ett japanskt program, räcker inte det som förklaring?

Även den amerikanska versionen är riktigt dålig...
Citera
2006-07-25, 08:44
Medlem
momiZs avatar
Kan bara hålla med om att kommentatorerna är totalt värdelösa. Framför allt vid provsmakningen, man blir nästan förbannad. Annars är hela programmet dåligt, duger dock när man är bakfull och trött.
Citera
2006-07-25, 10:45
Medlem
Motvilligs avatar
Jag tycker om Iron Chef men har ingen förklaring. Det funkar helt enkelt.

Den som inte gillar ett TV-program kan alltid låta bli att titta.
Citera
2006-07-25, 11:40
Medlem
Carradines avatar
Tycker Iron Chef är skitkul och speciellt de engelskt dubbade avsnitten - de är klart och tydligt amerikaner men har japanska namn som de tilltalar varandra med, jag tycker dubbningen är extremt bra faktiskt om man tänker på hur mycket energi de lägger ner för att vara så nära orginalen som möjligt.
Citera
2006-07-25, 12:31
Medlem
NinjaRövardottes avatar
Kolla på iron chef america ist så slipper ni höra allt översatt etc. Den japanska versionen är väll mer an 10 år gammal eller?
Citera
2006-07-25, 20:24
Medlem
polyesterpams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig
Jag tycker om Iron Chef men har ingen förklaring. Det funkar helt enkelt.

Den som inte gillar ett TV-program kan alltid låta bli att titta.

men det ar ju kul att gnalla!
Citera
2006-07-25, 20:41
Medlem
von Schmerzs avatar
Iron Chef är ett mycket speciellt program, nämligen det enda som sänts i japansk TV de senaste tio åren som varken innehållit halvnakna skolflickor eller tortyr.
Citera
2006-07-26, 00:28
Medlem
OliTs avatar
Den långa Amerikanska serien är duglig, den korta USA-versionen med 4 avsnitt som leds av William Shatner är det sämsta som någonsin visats på TV.

Originalet från japan, på japanska är fantastiskt roligt att se på, det finns många otroligt duktiga kockar, att sedan kommentatorerna gör ett väldigt bra jobb förstärker bara intrycket.
Citera
2006-07-26, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliT
Den långa Amerikanska serien är duglig, den korta USA-versionen med 4 avsnitt som leds av William Shatner är det sämsta som någonsin visats på TV.

Originalet från japan, på japanska är fantastiskt roligt att se på, det finns många otroligt duktiga kockar, att sedan kommentatorerna gör ett väldigt bra jobb förstärker bara intrycket.
Precis, blanda inte ihop Iron Chef America (som kommenteras av Alton Brown och Kevin Brauch) med Iron Chef USA (med William Shatner).

Jag gillar den japanska för att den ger många intressanta idéer till rätter och smakkombinationer man annars inte skulle ge sig på, och den amerikanska för att maten de lagar där passar lite bättre till en västerlännings smak.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in