2025-05-20, 19:31
Medlem
Nu har jag lagt sju beställningar för det de kallar för Wincredit, om du beställer för 200+700 får du 900kr tillbaka i kredit. Ska se hur många gånger det går att använda detta erbjudande.

Efter att jag pröjsat den första på 960kr, så har följande beställningar kostat mellan 4 och 18kr. Har dessutom fått tillbaka lite över 300kr i prisjusteringar. Så varor för över 6000kr för mindre än 900kr.

Sök på wincredit och se om du får samma erbjudande.
Citera
2025-05-21, 17:27
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ny EU-avgift på alla Shein och Temu-paket - "ska täcka kostnaderna"
https://www.ehandel.se/ny-eu-avgift-...ka-kostnaderna

Nu börjas det. Anledningen som man skyller på är att europeer helt enkelt köper för mycket från dessa företag så det blir svårt för tullarna...
Citera
2025-05-24, 04:41
Medlem
Luddig artikel. Ska det gälla alla paket från Kina eller alla från länder utanför EU? För det kan väl inte rikta in sig på bara Temu och Shein som rubriken antyder?

Upptäckte nåt nytt. Det finns Europeiska säljare på Temu. Eller möjligtvis är det bara Temus Europeiska lager. Letade efter en skärbräda och hittade denna. Den är märkt med LOCAL. Fastest delivery: 3 business days. Texten på bilderna är på Tyska, vilket får mig att tro att det faktiskt är en tysk säljare.
https://share.temu.com/Io7doOuOO7A

Man kan söka efter "lokala" säljare/lager genom att t.ex. skriva "skärbräda local" i sökfältet.
Senast redigerad av filifjonken 2025-05-24 kl. 04:45.
Citera
2025-05-24, 04:54
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Luddig artikel. Ska det gälla alla paket från Kina eller alla från länder utanför EU? För det kan väl inte rikta in sig på bara Temu och Shein som rubriken antyder?

Upptäckte nåt nytt. Det finns Europeiska säljare på Temu. Eller möjligtvis är det bara Temus Europeiska lager. Letade efter en skärbräda och hittade denna. Den är märkt med LOCAL. Fastest delivery: 3 business days. Texten på bilderna är på Tyska, vilket får mig att tro att det faktiskt är en tysk säljare.
https://share.temu.com/Io7doOuOO7A

Man kan söka efter "lokala" säljare/lager genom att t.ex. skriva "skärbräda local" i sökfältet.

Iaf på hemsidan så finns det numera (sedan typ igår) ett val att prioritera "local" grejer vid filter/sortering.
Local prylarna verkar vara rejält mycket dyrare dock, och väldigt begränsat utbud.
Citera
2025-05-28, 17:48
Medlem
Det kan ju leda till att det kommer mer kvalitetsgrejer.

Gillar Ali bättre för där kan jag hitta märkesgrejer från Kina som finns här också. Inte alltid till ett bättre pris, men ofta. Hos Temu är det nästan uteslutande no-brand.

Jag fotar och det är väldigt många tillbehör och även en del faktiskt bra objektiv som kommer från Kina. Mycket av det sortimentet kan jag hitta på Ali, men nästan inget på Temu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in