• 1
  • 2
2023-04-14, 22:14
Medlem
Det vimlar av artiklar på nätet om wifi-jamming av kameror. Kan man jamma en kamera som lagrar direkt på minneskortet? Kräver det åtkomst till kameran i så fall?
Citera
2023-04-14, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tingelingting
Det vimlar av artiklar på nätet om wifi-jamming av kameror. Kan man jamma en kamera som lagrar direkt på minneskortet? Kräver det åtkomst till kameran i så fall?

Bra fråga. Jag undrar detsamma eftersom det verkar så på min kamera (som jag slutat använda därflr)...........
Citera
2023-04-14, 23:05
Medlem
yz44s avatar
Om kameran inte är ansluten till något nätverk så går den naturligtsvis inte att "wifi-jamma".
Jag antar här att med jammning menas att störa ut trådlös kommunikation.

Vill man störa kameran kan det räcka med en laserpekare.
Man kan även använda starkt infrarött ljus.
Citera
2023-04-15, 06:04
Medlem
njx1337s avatar
Citat:

Du får förtydliga. Vad är det du vill göra? Klart det går att störa en kamera, men var och när är frågan? Det är väldigt enkelt om du ska lösa lite kort, men behöver mer kontext.
Citera
2023-04-15, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njx1337
Du får förtydliga. Vad är det du vill göra? Klart det går att störa en kamera, men var och när är frågan? Det är väldigt enkelt om du ska lösa lite kort, men behöver mer kontext.
Jag menar att kameran inte ska gå igång alternativt minnet är tomt på annat vis.

Att störa ut med en lampa i pannan eller helt enkelt maskera sig duger inte. Ylle /aluminium-filt är inget alternativ
Citera
2023-04-15, 17:21
Medlem
Citat:
Jag menar att kameran inte ska gå igång alternativt minnet är tomt på annat vis.

Att störa ut med en lampa i pannan eller helt enkelt maskera sig duger inte. Ylle /aluminium-filt är inget alternativ
Sätt en pappersbit framför linsen.
Citera
2023-04-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Sätt en pappersbit framför linsen.
Den är en nåbar
Citera
2023-04-15, 23:51
Medlem
Citat:
Den är en nåbar
Perfekt, om den är nåbar är det bara att tejpa för den.
Citera
2023-04-16, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseisretarded
Perfekt, om den är nåbar är det bara att tejpa för den.
Sorry ej nåbar (det gick för fort där &#129315
Citera
2023-04-16, 05:17
Bannlyst
Ett paintball vapen och sedan skjuter man paintball på licensen.
Citera
2023-04-16, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Ett paintball vapen och sedan skjuter man paintball på licensen.
Nu är det inte "fysisk utslagning" av en kamera som är frågan (detta är en omöjlighet) utan jamming dvs virtuell eller på annat sätt störa ut kameran utan att påverka den fysiskt
Citera
2023-04-16, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Om kameran inte är ansluten till något nätverk så går den naturligtsvis inte att "wifi-jamma".
Jag antar här att med jammning menas att störa ut trådlös kommunikation.

Vill man störa kameran kan det räcka med en laserpekare.
Man kan även använda starkt infrarött ljus.
Jag syftar på att störa ut kameran så att den inte spelar in alls. Dvs den kickar inte igång på rörelse.

Med laserpekare eller annan ljuskälla så syns vad som sker på kameran i form av en rejäl överexponering. Detta är inte önskvärt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in