• 1
  • 2
2023-04-13, 19:33
Medlem
Hamsterbolls avatar
Tramsiga svar.

Det är i alla fall haram. Man får inte ens svälja sitt saliv. Man får inte svälja några kroppsvätskor under fastan.

Edit: vanligt spott får man tydligen visst svälja. Men tjockt slem eller snor ska man spotta ut.

https://al-ibadah.com/index.php-article=415.html
Citera
2023-04-13, 20:00
Medlem
Gabriel Knights avatar
Under Ramadan har man inte sex överhuvudtaget. Det är ju en fastetid vilket gör att man bla avstår sex mm och så är det i alla religioner, även i de olika österländska religionerna i Asien samt många av de antika nu avsomnade religionerna. Ordet fasta betyder ju att man avstår från något.
Citera
2023-04-13, 20:06
Moderator
Psilosophers avatar
Jag ser framför mig hålögda, undernärda muslimska män och välnärda, lyckliga dito kvinnor. För vilken man mäktar säga nej
Citera
2023-04-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Nåja, bara under dagtid. På nätterna är det fritt fram.

I och för sig sant, men då försvinner väl ändå frågan om att svälja eller inte svälja, då det är samma regler på det med, eller?? Alltså jag menar oavsett Ramadan eller inte.
Citera
2023-04-13, 20:59
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
Under Ramadan har man inte sex överhuvudtaget. Det är ju en fastetid vilket gör att man bla avstår sex mm och så är det i alla religioner, även i de olika österländska religionerna i Asien samt många av de antika nu avsomnade religionerna. Ordet fasta betyder ju att man avstår från något.
De här stollarna fastar ju bara vissa tider på dygnet.
Citera
2023-04-13, 21:01
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
I och för sig sant, men då försvinner väl ändå frågan om att svälja eller inte svälja, då det är samma regler på det med, eller?? Alltså jag menar oavsett Ramadan eller inte.
Det handlar väl då endast om huruvida sperma, som mat betraktat, anses halal eller haram?
Citera
2023-04-13, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Det handlar väl då endast om huruvida sperma, som mat betraktat, anses halal eller haram?

Ja, det är väl sant, och där har jag nog mindre att bidra med om jag ska vara ärlig. Jag undrar om ämnet ens uppstått, annat än hos TS påstådda flickvän.
Citera
2023-04-14, 01:38
Medlem
När solen gått ner är det halal.
Citera
2023-04-14, 01:44
Medlem
Precis. Efter solen gått ner kan du göra vad du vill. Det är hennes plikt att svälja din sperma för övrigt om du vill det. Man kan inte våldta sin fru i muslimska länder och bli dömd för det om man inte gör henne fysiskt illa.. Och det är haram att neka sin make sex.
Citera
2023-04-14, 22:48
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spallow
Precis. Efter solen gått ner kan du göra vad du vill. Det är hennes plikt att svälja din sperma för övrigt om du vill det. Man kan inte våldta sin fru i muslimska länder och bli dömd för det om man inte gör henne fysiskt illa.. Och det är haram att neka sin make sex.
Enligt vissa debattörer på Flashback är dock inte kuksugeri sex. Alltså finns det inget i ditt inlägg som stödjer påstående en plikten att svälja sperma.
Citera
2023-04-15, 12:00
Medlem
Om jag fattat det rätt så är det väl haram oavsett fasta eller ej då alla kroppsvätskor räknas som orena.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in