2023-04-13, 11:25
Medlem
aina08s avatar
Jag har i flera år köpt Buffalo Wings från Guldfågeln.
Färdiga att bara värma. Supergoda!
Men på senare tid har dom förstört dom genom att göra dom "heta".
Dom är fortfarande ok men nu när det är Hot BBQ smakar dom inte alls som tidigare, samtidigt som jag får höra sambon klaga om att hon brinner upp (lite känslig!).

Jag kontaktade Guldfågeln och frågade varför dom gjort om ett vinnande koncept och att jag tyckte att det var tråkigt men till svar fick jag att dom inte alls gjort om dom.
Det är inget ovanligt att recept ändras, inte heller att tillverkare även säger sig inte gjort det (har varit med om det flera gånger tidigare) men nu blir jag lite fundersam.
Är det jag som börjar bli senil och tror att jag köpt dessa i flera år men egentligen kanske varit några andra eller är det fler som märkt att dessa ändrats!??

https://www.guldfageln.se/produkter/buffalo-wings-bbq/
Citera
2023-04-13, 11:30
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Dom är fortfarande ok men nu när det är Hot BBQ smakar dom inte alls som tidigare, samtidigt som jag får höra sambon klaga om att hon brinner upp (lite känslig!).

Jag kontaktade Guldfågeln och frågade varför dom gjort om ett vinnande koncept och att jag tyckte att det var tråkigt men till svar fick jag att dom inte alls gjort om dom.
Det är inget ovanligt att recept ändras, inte heller att tillverkare även säger sig inte gjort det (har varit med om det flera gånger tidigare) men nu blir jag lite fundersam.
Är det jag som börjar bli senil och tror att jag köpt dessa i flera år men egentligen kanske varit några andra eller är det fler som märkt att dessa ändrats!??

Ibland får produkter dubbel kryddning av misstag. Kan vara det som hänt.
Köpte pretzelbitar med vanilj/caramel smak. Första gången smakade de oerhört starkt och sött av smaksättningen. Vaniljen påminde mer om lukten av gult blommigt sköljmedel. Det hela smakade som stearinljus från American country homes eller nåt. Too much.

De andra gånger jag köpt samma har vanilj/sötman varit beskedlig, nästan mild, och jag har känt saltet på pretzeln.

Prova igen om en månad eller så.
Citera
2023-04-13, 11:34
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ibland får produkter dubbel kryddning av misstag. Kan vara det som hänt.
Köpte pretzelbitar med vanilj/caramel smak. Första gången smakade de oerhört starkt och sött av smaksättningen. Vaniljen påminde mer om lukten av gult blommigt sköljmedel. Det hela smakade som stearinljus från American country homes eller nåt. Too much.

De andra gånger jag köpt samma har vanilj/sötman varit beskedlig, nästan mild, och jag har känt saltet på pretzeln.

Prova igen om en månad eller så.
Nja jag tror inte det är fallet här.
Jag har köpt flera påsar under en tid och alla är tyvärr lika.
Jag vill även minnas att de bara stått BBQ på påsarna och inte Hot BBQ, och sambon säger samma sak.
Men jag börjar tvivla på om det är minnet som sviker eller om smaklökarna ändrats.
Påsarna ser lika ut som tidigare så de bör inte vara annat fabrikat jag köpt.
Citera
2023-04-13, 11:57
Medlem
Citat:

Har ätit dem i flera år, inte märkt någon skillnad på smaken. Du kanske hade någon variant av corona sist?
Citera
2023-04-13, 11:58
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Kan det vara så enkelt som att det idag är så värdelös kvalitet på kycklingkött att de tvingas krydda det väldigt mycket för att det ska vara ätbart?
Citera
2023-04-13, 12:15
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Har ätit dem i flera år, inte märkt någon skillnad på smaken. Du kanske hade någon variant av corona sist?
Hade corona i julas men fick aldrig problem med smak. Har även ätit dom efter de och smakat som tidigare.
Men när du ätit dom, har du tyckt att dom är starkt kryddade eller bara smakar BBQ?
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Kan det vara så enkelt som att det idag är så värdelös kvalitet på kycklingkött att de tvingas krydda det väldigt mycket för att det ska vara ätbart?
Så kan de kanske vara i bland men de känns lite långsökt nu.
Citera
2023-04-14, 14:53
Medlem
Citat:
Hade corona i julas men fick aldrig problem med smak. Har även ätit dom efter de och smakat som tidigare.
Men när du ätit dom, har du tyckt att dom är starkt kryddade eller bara smakar BBQ?

Så kan de kanske vara i bland men de känns lite långsökt nu.

Starka är de ju inte, men smakar som de brukar. Lite bbq, lite tryck.
Citera
2023-04-14, 14:58
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITTSTAT
Starka är de ju inte, men smakar som de brukar. Lite bbq, lite tryck.
De sjuka är att ja inte heller tyckt att dom varit starka alls tidigare.
Jag har inga problem med välkryddad mat annars heller men nu (som jag upplever de) har dom haft på chilli vilket gör att BBQ-smaken försvinner.
Citera
2023-04-30, 09:58
Medlem
Sladdarens avatar
Tycker att det är en förpliktelse av producenten att medge och avisera om de ändrar receptet till konsumenten. Sen behövs det ju inte gå in i detalj vad de ändrat så länge det håller livsmedelslagarnas ramar

Allt annat är fult
Citera
2023-06-18, 18:47
Medlem
JerryCottons avatar
Märker då inte någon skillnad. Åt dessa senast i dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in