2026-03-29, 13:07
Medlem
Vandammess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staaarboy
gör er beredda, klyban kommer att ha en riktig field-day med att försvara allt i denna serie framöver....

Ja, sitter faktiskt och väntar på att denne ska komma in snart och börja propagera för ett nytt wokemästerverk.
Citera
2026-04-04, 21:00
Medlem
Färsk ai- trailer ute.
type shit

https://www.youtube.com/watch?v=MnHjz8jvWFk
Citera
2026-04-16, 14:23
Medlem
smickras avatar
Så länge de inte använder CGI så kommer jag kolla. CGI pajade originalfilmerna totalt. Så jag har bara sett halva första delen.
Citera
2026-07-10, 18:28
Medlem
Adelaides avatar
Läste i nån artikel förut att Snapes bakgrundshistoria kommer ändras lite i denna serie för att passa nya skådespelaren bättre. -Var inte syftet att göra en serie som låg närmare böckerna?

Kan slå vad om en bitcoin på att detta kommer floppa.
Citera
2026-07-10, 19:14
Medlem
Hur ska den kunna möta sig med filmerna?
Jag har precis sett om dom. 58 år gammal
Citera
2026-07-11, 17:11
Medlem
Förstår inte hur man som HP-fan kan vara pessimistisk. Filmerna är ju rena skiten och jag hade trott att den som gillar HP skulle bli glad åt att se ett nytt försök till filmatisering.
Citera
2026-07-11, 18:23
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hantverkshasch
Förstår inte hur man som HP-fan kan vara pessimistisk. Filmerna är ju rena skiten och jag hade trott att den som gillar HP skulle bli glad åt att se ett nytt försök till filmatisering.

Jag hoppas på att det blir en bra serie. Filmerna är ändå okej men det är mycket från böckerna som saknas och som har ändrats tyvärr. Serien kommer förhoppningsvis att bli mera lik böckerna. Ser fram emot när serien börjar.
Citera
2026-07-11, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Jag hoppas på att det blir en bra serie. Filmerna är ändå okej men det är mycket från böckerna som saknas och som har ändrats tyvärr. Serien kommer förhoppningsvis att bli mera lik böckerna. Ser fram emot när serien börjar.

Samma här. Jag är inget massivt fan av HP men vad jag minns från böckerna finns där större potential än vad som kom ur filmerna. Mest av allt hoppas jag att dom fixar Voldemort. Han ska väl typ se ut som en rödögd demonorm i nyllet men i filmerna ser han ut som övervintrat club trash med septumkollaps. Dödsätarna överhuvudtaget var rätt löjliga i filmerna, Jason Isaacs bar hela fiendesidan på sina axlar imo.
Citera
2026-07-12, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MichelleGreen
Hur ska den kunna möta sig med filmerna?
Jag har precis sett om dom. 58 år gammal

Varför jämföra med filmerna? Många fans kommer säkert jämföra med böckerna istället. Om man nödvändigtvis måste jämföra, så finns risken att man blir besviken ja. Men man kan ändå försöka ge serien en chans.

Det är för övrigt inte riktigt samma sak, men det finns en del tv-serier som är baserad på en film. Har inte koll på alla, men vet att det har gått riktigt bra för somliga. Vilket tex märks när det gäller vad kritiker och vanliga tv-tittare tycker, priser och nomineringar och antalet säsonger.

Så det är möjligt att det kommer gå bra för Harry Potters tv-serie med.
Citera
2026-07-12, 14:15
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Samma här. Jag är inget massivt fan av HP men vad jag minns från böckerna finns där större potential än vad som kom ur filmerna. Mest av allt hoppas jag att dom fixar Voldemort. Han ska väl typ se ut som en rödögd demonorm i nyllet men i filmerna ser han ut som övervintrat club trash med septumkollaps. Dödsätarna överhuvudtaget var rätt löjliga i filmerna, Jason Isaacs bar hela fiendesidan på sina axlar imo.

Ja Voldemort måste bli mera skräckinjagande i serien.

Andra fel i filmerna var att Hermione tilldelades endel saker som Ron egentligen gjorde vilket gjorde att han blev mer värdelös i filmerna än vad han var i böckerna. Ginny är också betydligt bättre i böckerna än vad hon är i filmerna. Hoppas att serien är mera trogen böckerna.
Paapa Essiedu är säkert en bra skådespelare men vet inte om han passar som just Snape. Vissa saker kommer blir lite onödigt problematiska med honom som Snape.

Jason Isaacs gjorde jobbet som Dracos pappa väldigt bra måste man säga. Det blir svårt att följa i hans fotspår.
Citera
2026-07-15, 00:43
Medlem
Adelaides avatar
Citat:

Filmerna är tillräckligt bra.
Man kan inte inkludera allt från bok till film.
Då skulle varje film bli 5 timmar lång.
Även skådespelarna från filmerna var ju i elitnivå allihopa. Maggie Smith, Alan Rickman, Robbie Coltrane, Ralph Fiennes m.fl.

Du klagar på att Voldemort inte ser så läskig ut i filmerna. Jovisst tjena, har du sett hur nya Hagrid kommer se ut? Som en hemlös pundare från Seattle.
Snape behöver jag nog inte ens kommentera.

Denna serie kommer säkert ha med enstaka fler scener från böckerna, men som helhet kommer den säkert bli seg, utdragen och inte särskilt bra.
Citera
2026-07-15, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Filmerna är tillräckligt bra.
Man kan inte inkludera allt från bok till film.
Då skulle varje film bli 5 timmar lång.
Även skådespelarna från filmerna var ju i elitnivå allihopa. Maggie Smith, Alan Rickman, Robbie Coltrane, Ralph Fiennes m.fl.

Du klagar på att Voldemort inte ser så läskig ut i filmerna. Jovisst tjena, har du sett hur nya Hagrid kommer se ut? Som en hemlös pundare från Seattle.
Snape behöver jag nog inte ens kommentera.

Denna serie kommer säkert ha med enstaka fler scener från böckerna, men som helhet kommer den säkert bli seg, utdragen och inte särskilt bra.

Seattle? Vad är det, lite amerikansk konservativ humor? Hur visste du att jag älskar Hinchcliffe och Rogan? Sarkasm över.

Voldemort ser inte "inte så läskig" ut, han ser inte ett dugg läskig ut utom i kontexten vem jag absolut inte vill bli avsugen av på en klubbtoalett.

Du räknar upp ett gäng bra skådespelare men tyvärr sög ju alla som räknas: varenda barnskådis var ju som drabbade av en inkompetensförbannelse.

Filmerna suger inte för att dom utelämnar material från böckerna, dom suger för att dom är amatörmässiga. Som redan nämnt suger skådisarna som räknas, manus suger (film sex är i princip Dawson's Creek i trollkarlsmiljö), scenografi och foto suger, effekter suger, allt suger.

Håller dock med om Snape, det är en travesti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in