Citat:
Ursprungligen postat av
Tuor
Varför har du full förståelse för valet av skådespelare för Severus Snape? Det finns ju snarare noll logik där. Put down yo wand pottah or imma empty dis clip in yo muthafuka.
Just för kontrasten mot Alan Rickman - som oavsett vem som fick rollen som Snape skulle jämföras kraftigt med (och med allra största sannolikhet inte ses som lika bra). Harry Potter-filmerna kryllar ju inte direkt av storslagna skådisinsatser i övrigt, med Rickman som det allra tydligaste undantaget. Jag kan också tänka mig att många skulle tacka nej just av den anledningen också, för hur kul är det att gå in i en roll med vetskapen om att "alla" kommer att föredra den andra versionen?
Nu gör de något mer drastiskt och förhoppningsvis gör om karaktären lite mer likt hur Snape är i boken, vilket också ger den vad det verkar hyllade och begåvade skådisen Essiedu en möjlighet att göra sin egen version utan att efterapa Rickman - något många annars verkar önska med rop om Adam Driver (för om man är lik måste man vara perfekt för rollen, tydligen....!).
För min del hade de gärna fått göra alla Weasleys blåhåriga och Harry Potter med familj asiater. Gör varken till eller från för storyn.