Citat:
Ursprungligen postat av
Haajib
Enligt inside sources så finns det ett agenda bakom att reboota franchisen få in mer representation på färgkarta, att representera alla raser som var representerade under det brittiska imperiet.
Massor med araber, negrer, asiater och djungeldjur, för att inte tala om hedonismrörelsen med alla HBTQWTF fetisher som måste representeras.
Ja det skulle inte förvåna mig ett dugg! Morden i Midsommer fick lov att plocka in helt osannolika färgkombinationer efter kritik att inte inkludera svarta, asiater etc. Helt absurt eftersom den serien utspelar sig i mycket välbärgade miljöer i pittoreska engelska byar. Möjligen en o annan rik indier som köpt in sig i de områdena men annars är min erfarenhet av att ha rest en hel del i England att landsbygden och de små städerna är i det närmaste helvita. Det är en fantastisk känsla att kunna gå runt en hel dag utan att behöva se ett enda huckle. Storstäderna däremot, de ska man undvika, de är mer bruna än vita.
Jag vet att det blev publikstorm för några år sedan då en teaterföreställning av en Harry Potterbok hade en svart skådespelerska som spelade Hermione. Till min besvikelse sa Rowling att hon inte i boken uttryckligen skrivit att Hermione var vit. Detta motsades av massa citat , bl a där Hermione rodnar, vilket knappast syns på en svart människa.
Men eftersom Rowling blivit förklarad antikrist av transmaffian kommer man nu säkert att tassa på tå och gå ” all woke”. Så räkna med en svart Harry, en halvasiatisk Ron och en indisk Hermione. Självklart kommer alla osympatiska personer att gestaltas av helvita skådespelare. Så nej, inget för mig att titta på, jag vill behålla mitt blodtryck på en hälsosam nivå!