2023-04-13, 08:33
Medlem
Man-At-Armss avatar
Kan tänka mig att serien kommer skrotas efter första eller andra säsongen.
Citera
2023-04-13, 08:48
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Hermoine var ju svart i böckerna enligt PK-Rowling så någon vit söt flicka lär det ju inte bli i den rollen Om hon inte vänt kappan efter vinden sedan dess. Hoppas hennes tillagda backstory om när Hogwarts saknade toaletter och trollkarlarna gjorde sina behov på golvet också får plats.
Nu har jag inte läst böckerna, men står det specifikt i böckerna något om hudfärg eller sexuell orientering ö h t?
Citera
2023-04-13, 08:48
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Hermoine var ju svart i böckerna enligt PK-Rowling så någon vit söt flicka lär det ju inte bli i den rollen Om hon inte vänt kappan efter vinden sedan dess. Hoppas hennes tillagda backstory om när Hogwarts saknade toaletter och trollkarlarna gjorde sina behov på golvet också får plats.

Hermione var inte alls svart i böckerna. Det finns otaliga bevis på att hon är vit i böckerna.

Ett exempel:

JK Rowling är numera delvis anti-woke så vi lär inte få se några inslag av HBTQ-trams i alla fall.

Negrer kommer vi att få se eftersom sånt finns med i böckerna.

Hon vågar knappast ändra utseendet på huvudkaraktärerna. Vem vill titta på negerharry och hans vänner?
Senast redigerad av Tuor 2023-04-13 kl. 08:55.
Citera
2023-04-13, 08:51
Medlem
Fyfan vad kass.
Kunde de inte göra något nytt i samma värld?
Hade varit mycket mer intressant om det utspelade sig flera hundra år innan Harry Potter eller något sådant.

Det här lär ju suga.
Citera
2023-04-13, 09:20
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Enligt inside sources så finns det ett agenda bakom att reboota franchisen få in mer representation på färgkarta, att representera alla raser som var representerade under det brittiska imperiet.

Massor med araber, negrer, asiater och djungeldjur, för att inte tala om hedonismrörelsen med alla HBTQWTF fetisher som måste representeras.

Till skillnad från filmerna då eller?

Inside sources my ass. Du ville bara kasta skit.
Citera
2023-04-13, 09:23
Medlem
Jag ser gärna en ny version men det lär bli så woke att man inte kommer att stå ut med att se längre än ett avsnitt.

Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Filmerna är fantastiskt bra, jag inte har läst böckerna men jag misstänker att allt inte fick plats i filmen.

Det här kan bli bra, under förutsättning att det inte blir något woke skit, och Potter blir en negertransvestit.

Man vet aldrig nu för tiden, när idioterna har alldeles för mycket att säga till om.
Böckerna är bättre och självklart fick allt inte plats i filmerna.
Citera
2023-04-13, 09:32
Medlem
Taufatts avatar
Citat:
Filmerna är fantastiskt bra, jag inte har läst böckerna men jag misstänker att allt inte fick plats i filmen.

Det här kan bli bra, under förutsättning att det inte blir något woke skit, och Potter blir en negertransvestit.

Man vet aldrig nu för tiden, när idioterna har alldeles för mycket att säga till om.
😳 jag tycker filmerna är otroligt dåliga och har inte heller läst böckerna. Så jag har svårt att se att serier kan göra ett sämre jobb. Men misstänker att jag inte är i rätt ålderskategori för Potter så hoppar nog detta.
Citera
2023-04-13, 09:36
Medlem
Jag tror att Lizzo kommer att spela rollen som Harry Potter. Medan Hermione spelas av Dylan Mulvaney.
Kommer bli hur bra som helst.
Citera
2023-04-13, 09:43
Medlem
Trodde 100% det skulle bli woke skit, men om Rowling faktiskt själv är med kanske det kan räddas. Kommer fan ge det en chans dock med låga förväntingar.
Citera
2023-04-13, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haajib
Enligt inside sources så finns det ett agenda bakom att reboota franchisen få in mer representation på färgkarta, att representera alla raser som var representerade under det brittiska imperiet.

Massor med araber, negrer, asiater och djungeldjur, för att inte tala om hedonismrörelsen med alla HBTQWTF fetisher som måste representeras.

Ja det skulle inte förvåna mig ett dugg! Morden i Midsommer fick lov att plocka in helt osannolika färgkombinationer efter kritik att inte inkludera svarta, asiater etc. Helt absurt eftersom den serien utspelar sig i mycket välbärgade miljöer i pittoreska engelska byar. Möjligen en o annan rik indier som köpt in sig i de områdena men annars är min erfarenhet av att ha rest en hel del i England att landsbygden och de små städerna är i det närmaste helvita. Det är en fantastisk känsla att kunna gå runt en hel dag utan att behöva se ett enda huckle. Storstäderna däremot, de ska man undvika, de är mer bruna än vita.
Jag vet att det blev publikstorm för några år sedan då en teaterföreställning av en Harry Potterbok hade en svart skådespelerska som spelade Hermione. Till min besvikelse sa Rowling att hon inte i boken uttryckligen skrivit att Hermione var vit. Detta motsades av massa citat , bl a där Hermione rodnar, vilket knappast syns på en svart människa.
Men eftersom Rowling blivit förklarad antikrist av transmaffian kommer man nu säkert att tassa på tå och gå ” all woke”. Så räkna med en svart Harry, en halvasiatisk Ron och en indisk Hermione. Självklart kommer alla osympatiska personer att gestaltas av helvita skådespelare. Så nej, inget för mig att titta på, jag vill behålla mitt blodtryck på en hälsosam nivå!
Citera
2023-04-13, 09:48
Medlem
Citat:
Åtta filmer borde definitivt räcka, men fansen håller inte med. Jag är en av dom.

Om du anser dig själv som ett Harry Potter fan, varför i helvete har du då inte läst böckerna? Är du bara efter eller? Jag läste de när jag var 12 och har sedan läst om de alla 2 gånger till alltså sammanlagt läst alla böcker 3 gånger. Trotts det skulle jag inte kalla mig för ett fan och tycker heller ej de sista filmerna var bra. Upp till 3:an var bra resten inte så bra.
Citera
2023-04-13, 10:04
Medlem
Vi lever i en tid där man mjölkar klassiker; både spel och filmer.

Förmodligen kommer serien blir lika bra som The Lord of the Rings: The Rings of Power ...

Ska bli kul och se om de tar in den gamla trion i serien i något avsnitt.
Senast redigerad av S0urce 2023-04-13 kl. 10:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in