• 1
  • 2
2023-04-12, 15:08
Medlem
Kan man köpa pegasus?
Ska tydligen räcka att ha ett telefon nummer för att kunna ta över en hel telefons bilder, filmer, meddelanden osv.

Någon med insyn? Har så jävla lust och köpa och köra igenom alla jag känner....
Citera
2023-04-12, 15:14
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Kan man köpa pegasus?
Ska tydligen räcka att ha ett telefon nummer för att kunna ta över en hel telefons bilder, filmer, meddelanden osv.

Finns väl en dokumentär på svtplay om detta program, så med det sagt, antar att priset är långt ovanför vad du ens kan tänka dig. Det är topparna på jordklotet som har sådana verktyg.
Citera
2023-04-12, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Finns väl en dokumentär på svtplay om detta program, så med det sagt, antar att priset är långt ovanför vad du ens kan tänka dig. Det är topparna på jordklotet som har sådana verktyg.

Finns väl kopior på darknet kanske? Tänk dig vilken smaskig information du kan få fram bara av att sitta en kväll med lite telefon nummer... alla dina tidigare ex...osv

potentialen är så enorm så klart folk vill kopiera för att sälja detta som pirakopiering?
Citera
2023-04-12, 15:17
Medlem
Tror inte de säljer det till vem som helst.
https://www.nsogroup.com/
Citera
2023-04-12, 15:18
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Finns väl kopior på darknet kanske? Tänk dig vilken smaskig information du kan få fram bara av att sitta en kväll med lite telefon nummer... alla dina tidigare ex...osv

potentialen är så enorm så klart folk vill kopiera för att sälja detta som pirakopiering?

Det är utvecklat av Isarel, alltså en stat, tror du verkligen att det är så lätt.

Försök o ringa Edward Snowden han kanske kan hjälpa dig, men tror han hjälper ryssarna numera. Men en lättare väg än att övertyga en stat.
Citera
2023-04-12, 15:20
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Kan man köpa pegasus?

Kanske inte alltid fungerar om någon har en gammal ångdriven Motorola eller Nokia?
Förmodligen långt dyrare att köpa tillgång till programmet än vad vinsten kan förväntas bli.
Citera
2023-04-12, 15:21
Medlem
https://github.com/jonathandata1/pegasus_spyware
Citat:
> ### Operating System: AndroidOS
> ### Samples 1-5.1 are executable and functional. I am still working on cleaning up Sample #6, but most the XML data can be read.

har ej testat
Citera
2023-04-12, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vicious
https://github.com/jonathandata1/pegasus_spyware

har ej testat

testa! ta fram ett gammalt ex nummer och hitta naken bilderna
Citera
2023-04-12, 15:29
Medlem
Har en del erfarenhet av darknet och it, även om jag inte är skitbra.

Det finns liknande program att köpa och kostar kring 5-50k.
Hur mycket det kostar beror på hur länge du ska använda det.
5k för en vecka verkar det kosta just nu.
Verkar inte gå att köpa livstidslicens.

Då jag var skeptisk till det så bad jag killen infektera mig först och sen skulle jag köpa.
Han lyckades.
Men jag ändrade mig till slut och la mina pengar på nåt annat.

Sen finns det ju betydligt billigare alternativ som att infektera folk via appar, men kan va lite krångligare och svårare att få en specifik person på kroken.
Finns tom gratisprogram som man bara behöver modifiera lite.
Citera
2023-04-12, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbanUC
Kanske inte alltid fungerar om någon har en gammal ångdriven Motorola eller Nokia?
Förmodligen långt dyrare att köpa tillgång till programmet än vad vinsten kan förväntas bli.

Du har ju noll koll.

Har du numret till folk som sysslar med kryptovalutor är det ju en guldgruva.
Citera
2023-04-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Har en del erfarenhet av darknet och it, även om jag inte är skitbra.

Det finns liknande program att köpa och kostar kring 5-50k.
Hur mycket det kostar beror på hur länge du ska använda det.
5k för en vecka verkar det kosta just nu.
Verkar inte gå att köpa livstidslicens.

Då jag var skeptisk till det så bad jag killen infektera mig först och sen skulle jag köpa.
Han lyckades.
Men jag ändrade mig till slut och la mina pengar på nåt annat.

Sen finns det ju betydligt billigare alternativ som att infektera folk via appar, men kan va lite krångligare och svårare att få en specifik person på kroken.
Finns tom gratisprogram som man bara behöver modifiera lite.

Minns du vad programmet hette? Har du kvar onion länken?
Känns som en sådan sak som sublimeras ner till hundra kronor till slut givet marknaden och hur kåta på pengar kriminella IT snubbar är där nästa person kopierar,crackar och säljer för halva pengen, och sedan nästa och sen är det bara 100kr för programmet
Citera
2023-04-12, 15:53
Medlem
Citat:
Minns du vad programmet hette? Har du kvar onion länken?
Känns som en sådan sak som sublimeras ner till hundra kronor till slut givet marknaden och hur kåta på pengar kriminella IT snubbar är där nästa person kopierar,crackar och säljer för halva pengen, och sedan nästa och sen är det bara 100kr för programmet

Förför vill du ens ha programmet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in