2023-04-12, 17:37
Medlem
Det kryllar av Special förband i Ukraina Sverige har garanterat folk där. Dom är inte där för att strida utan för att inhämta information.
Informations inhämtning är det special förband gör till 80% av tiden.
Svenska regeringen vill tex ha information om hur kriget går igenkligen efter som man inte kan lita på den information som lämnas av dom 2 stridande parterna.
Det är inte så mycket mer spännande än så. Så här ser det ut i alla konflikter.
Citera
2023-04-12, 17:39
Medlem
Jag hoppas att det stämmer, och att ryssarna genom sin uteblivna reaktion slutligen bevisar att deras hot om kärnvapen inte är skarpa. Så kan man sätta in reguljära trupper och bomba bort ryssen.
Citera
2023-04-12, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Aha, jamen då är det nog dags att vi i väst lägger oss platt och bugar mot övermänniskorna i Moskva.

Inte visste jag att ett land som har en ekonomi mindre än Sydkoreas hade möjlighet att spöa skiten ur en militärallians, där de 6 största ekonomierna, enskilt är större än Rysslands..

Helt makalöst imponerande av ryssarna? Hussah!

Pajas
Nu tolkar du det där så det ska passa dig som handsken.
Det var väl bara första veckan som Ryssland stred enbart mot Ukraina.
Citera
2023-04-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Ja enligt svensk media är det elitsoldater och inga frivilliga nördar som är där.
Men det är egentligen oviktigt hur vi tolkar det, frågan är hur Ryssland tolkar det hela som har kommit fram i dokumenten.
Det är inga nyheter för dom. Det finns garanterat ryska Spetsnaz GRU bakom Ukrainas linjer med. Lika som Ukraina har förband bakom ryska linjer med. Just för att hämta in information. Inte för att strida.

Tex så när Ukrainska förband förstörde det ryska awacs planet så bröt dom mot order. Efter som dom inte är där för att strida.
Citera
2023-04-12, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Får väl ha viss förståelse för att du inte är särskilt gammal och att det kan vara svårt att få neutral fakta i småskolan.
Ditt sätt att stava tar jag som bekräftelse på min tes.

Hur du får ihop att dokumenten från USA:s säkerhetstjänst är förfalskade får jag inte ihop..???
Men du kanske har en sagobok om det också??

Det heter ”neutrala fakta” om man nu ska stava rätt, vilket du uppenbarligen inte kan.
Sen är det otroligt att du missat att flera dokument är uppenbart photoshoppade. Det har varit uppe på många nyhetssajter här i väst.
Får ni ingen information i Ryssland?
Citera
2023-04-12, 17:57
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Tyvärr tror jag Ryssland letar ursäkter för att använda starkare vapen, så vi får väl se.

Ja, Ryssland vill använda kärnvapen och visa var skåpet ska stå! Jag tycker det är jätteläskigt och vill nu att alla ska göra som Ryssland säger så vi inte ska behöva bli bombade av ryska atombomber. :’(

Pajas
Citera
2023-04-12, 17:58
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Det är nog osannolikt att man har stridande NATO-trupp i Ukraina. Däremot finns säkert "Military advisors" av olika typ, samt en massa frivilliga som strider där med ursprung i SF.

Det finns en hel del av dem enligt folk på plats ja! Strider inte vid fronten dock.
Citera
2023-04-12, 18:03
Medlem
Enligt dokumentet, daterat den 23 mars, har Storbritannien den största kontingenten av specialstyrkor i Ukraina (50), följt av andra Nato-stater Lettland (17), Frankrike (15), USA (14) och Nederländerna (1).
https://www.bbc.com/news/world-europe-65245065#:~:text=The%20leaked%20files,Nato%20as%20 well.
Citera
2023-04-12, 18:06
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrsharpangel2
Det kryllar av Special förband i Ukraina Sverige har garanterat folk där. Dom är inte där för att strida utan för att inhämta information.
Informations inhämtning är det special förband gör till 80% av tiden.
Svenska regeringen vill tex ha information om hur kriget går igenkligen efter som man inte kan lita på den information som lämnas av dom 2 stridande parterna.
Det är inte så mycket mer spännande än så. Så här ser det ut i alla konflikter.

Nej ditt efterblivna rysstroll, det "kryllar" inte av utländska specialförband i Ukraina. Det finns inga såna alls där eftersom det skulle innebära en direkt militär konfrontation mellan NATO och Ryssland vilket till varje pris måste undvikas
Förstår du och alla andra efterblivna rysstroll i tråden vad jag skriver eller vill ni att jag ritar en teckning i paint och skickar till er?
Citera
2023-04-12, 18:07
Moderator
vfs avatar
Tråden ligger i Vapen och militär politik och annat tjafs kan ni lämna utanför.

Rubrik justerad/Mod
Citera
2023-04-12, 18:11
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
1. Det är inte sanktionerade natotrupper i Ukraina utan soldater från nato-länder, detta är en stor skillnad.

2. Det rör sig till 99% om utbildare, inte stridande.

Det är alltid tragiskt när media försöker vinkla information, att dessa elitsoldater är i Ukraina var officiell information redan förra året
Citera
2023-04-12, 18:11
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
För det första så verkar det som att många dokument är förfalskade av RyZZen. Så man ska nog inte dra för stora växlar på sanningen i det.
Däremot så är vi vana vid att en vålds-diktator som Putin kan nöja sig med att prångla ut den informationen till sina medborgare och efter det motivera användningen av kärnvapen. Så det spelar nog egentligen ingen roll om Nato-länder har eller inte har styrkor inblandade i Ukraina.

För det andra så har inte RyZZen med saken att göra hur Ukraina planerar sitt försvar eller med vem. RyZZen är fri att vända hem vilken dag som helst. RyZZen gör varje dag ett aktivt val att fortsätta attackera en fri och fredlig nation.

Länder som stödjer RyZZen ska dock klämmas hårt, för de stödjer ett lands rätt att valfritt åka in i ett land och massmörda kvinnor och barn, helt utan konsekvens. Om FN hade fungerat så skulle FN-styrkor styrt både RyZZland, Kina, Nord Korea, Turkiet och övriga såna hemska länder som nu styrs av en diktator med våld.

Men jag tror att innan året är slut så har NATO öppet förklarat att de har gått in i kriget. Vi kommer bli tvungna ändå eftersom RyZZen inte har för avsikt att "nöja" sig med några delar av Ukraina. Deras plan är att ta hela Ukraina och sen ge sig på ytterligare några länder. Det har varit öppet från RyZZk sida i över tio år.
Hur kan man ens tro att dokumenten INTE skulle vara förfalskade herregud. Finns ingen anledning av USA att släppa en massa dokument fattar ni väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in