Citat:
Ursprungligen postat av
appelappe
Jag kan lugna er med att ni blivit lurade av er själva.
Artikeln är mycket noga med att berätta att ingen natotrupp strider i Ukraina. Frivilliga från väst finns, men ingen trupp underställd väst strider i Ukraina.
Ni har alltså nu bevisats ha fel i en ganska allvarlig fråga. Jag undrar, kommer det ändra er attityd något? När ni inte ens kan lita på er egen läsförståelse, varför försöker ni diskutera allvarliga världshändelser?
Vilken attityd är det du vill ändra på?
Du har gjort väldigt få inlägg här på Flashback så man märker att du är återhållsam och eftertänksam. Om det är så att jag missförstått artikeln så är det givetvis olyckligt MEN vad är det med just det här ämnet och dessa felaktiga iakttagelser som får dig att reagera på det här sättet?
"varför försöker ni diskutera allvarliga världshändelser?"
Vet du vart du är någonstans? Har man rätt att öppna käften med icke sanktionerade åsikter öht i din värld eller ska vi stänga ner öppna forum helt och hållet? Att jag missförstått vad BBC ville förmedla är absolut möjligt och det står jag givetvis för men jag tänker absolut inte bli tystad av dig för det.
Angående det här tramset med "icke stridande" så kan du se mitt tidigare inlägg där jag förklarar att
jag personligen inte köper det resonemanget. Alla instanser som hjälper en stridande part undantaget internationella sjukvårdsförband (som hjälper soldater och civila på båda sidor givetvis) är direkt inblandade i min mening. Spaning och träning är givetvis direkt inblandning även om de inte klassas som "icke stridande". Jag är väl medveten om vad FN har att säga om detta.
Mvh