2023-04-12, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Så BBC är köpta av Putin är det vad du säger här? TS förmedlar det som BBC påstår inte något hen själv påtat ihop.

Mvh

Jag tror att det är din översättning av den engelska texten via ryska till svenska som orsakar problem för dig (och för TS), det är meningen:

"The document does not say where the forces are located or what they are doing."

Som ni båda lyckas översätta till det svenska ordet "stridande"!
Citera
2023-04-12, 11:10
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard
Jag tror att det är din översättning av den engelska texten via ryska till svenska som orsakar problem för dig (och för TS), det är meningen:

"The document does not say where the forces are located or what they are doing."

Patetiskt att inte erkänna att man är inblandad i kriget fullt ut. Du kan kalla det för icke-stridande eller rådgivande eller tränare eller vad f*n som helst, det är vad det är.

Om Ryssland skulle kriga mot Sverige och Kina tränar och spanar åt Ryssland så är väl Kina lika inblandade som Ryssland?

Ditt användarnamn är väl den där gamla nazisten från Värmland eller har jag fel? Är det en förebild eller ett skämt?

Mvh
Citera
2023-04-12, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av birgerfurugaard

Det trovärdiga för dig är alltså att Nato skickar specialstyrkor till Ukraina som på inget sätt deltar i kriget eller vad försöker du få sagt?
Citera
2023-04-12, 11:27
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Equinox800
Om Ryssland går segrande ur detta så är det länder som hjälpt Ukraina som ligger riktigt risigt till, typ Sverige.
Men tror inte på något stort Sovjetunionen igen, men det finns ju fler länder än Sverige som hjälpt Ukraina där borta i Öst.
Ryssland har väl inte massmördat kvinnor och barn i Ukraina, det som det har klagats på är ju att Ryssland fört barn från Ukraina till Ryssland.

Det spelar ingen roll om EU och USA hjälper eller inte hjälper Ukraina. Går RyZZland segrande ur detta så ligger vi rejält pyrt till ändå eftersom ett av de stora målen med RyZZens krig mot den fria världen är att ta bort EU och USA's status som herrar i den ekonomiska världen. De vill sänka oss i generationer av fattigdom. Så att hjälpa Ukraina är att hjälpa oss själva i det avseendet.

Jo RyZZen har massmördat i Ukraina. Har du helt missat allt bild och videomaterial som strömmat ut från Ukraina under senaste året?
Citera
2023-04-12, 11:32
Avslutad
1. Det är inte sanktionerade natotrupper i Ukraina utan soldater från nato-länder, detta är en stor skillnad.

2. Det rör sig till 99% om utbildare, inte stridande.
Citera
2023-04-12, 11:35
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Givetvis har NATO specialtrupper och rådgivare på plats i Ukraina. Att tro något annat är lite väl naivt. Inte bra att det blir offentligt dock. Nu kommer ryssarna sluta sig sig ännu tightare runt Putin och säga - Vad var det vi sa?

Är det inte jobbigt att skriva som du gör? Vad skulle hända om du råkar glömma bort det en gång? Kraftig ångest? Snabbt klicka på redigeringsknappen och rätta till misstaget och hoppas att ingen hann se?

Haha, jag var tvungen att redigera för jag missade fetstila en. Förlåt, men de är så många...

Spelar ingen roll om det är jobbigt eller inte. Det är viktigt att skilja på en ryss och en ryZZ. I förlängningen så ska vi inte bara rädda folk i Ukraina och övriga länder i regionen som RyZZen vill åt. Vi måste även rädda ryssen från ryZZen.

Det är därför det är superviktigt att NATO blandar sig i detta och kämpar för fred och frihet för alla människor. Därför borde NATO och väst sluta oroa sig för att dölja sin medverkan med förband inne i Ukraina. NATO borde helt sonika samla sina trupper och säga till ryZZen att de har ett dygn på sig att börja vandra ut ur Ukraina och lämna över diktatorn och hans vänner så det får ta ett rättsligt ansvar för sina massmord. Annars så går NATO in med full styrka och avslutar ryZZens pågående massmord. Det är alltså inte ryssen jag talar om. Viktigt att vara noga men du verkar inte greppa frågan i sig och därför gör du dumma uttalanden helt enkelt.
Citera
2023-04-12, 11:36
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Jag tycker det är bra. Det är en snabb varudeklaration är här har man en fanatiker och så kan man sluta läsa inlägget.
x
Men det speglar dina känslor dock i det du skriver, och sanningshalten också då. Så försök skriv netutralt och faktabaserat istället för vad du tycker och vad Du tror.

För det är vad allt handlar om till 90% i debatterna vad man själv Tycker och Känner. Fakta, övriga 10%, är tyvärr bortglömt eller bortvalt, vilket är jävligt tråkigt... Det går liksom inte diskutera saker då.
Citera
2023-04-12, 11:51
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Det rör sig till 99% om utbildare, inte stridande.
Det började på samma sätt i Vietnam med sk. "rådgivare och instruktörer".
Citera
2023-04-12, 11:54
Medlem
Iran har hat rådgivare på plats i Ryssland (för att ryssarna är så dumma att de har svårt att lära sig köra drönare själva). Iran är alltså en stridande part i konflikten eftersom Iran har skickat stridande förband?
Citera
2023-04-12, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Vilka ryska nyhetssidor stödjer du som vet vad ryssen skriker om så väl?

Här ljuger alltså BBC när dom påstår att ryssen pratar om Nato soldater i Ukraina? https://www.bbc.com/news/62974506.amp

Gå inte på lögner eller folk som tror att deras känslor är fakta.

Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Så BBC är köpta av Putin är det vad du säger här? TS förmedlar det som BBC påstår inte något hen själv påtat ihop.

Mvh

Jag kan lugna er med att ni blivit lurade av er själva.

Artikeln är mycket noga med att berätta att ingen natotrupp strider i Ukraina. Frivilliga från väst finns, men ingen trupp underställd väst strider i Ukraina.

Ni har alltså nu bevisats ha fel i en ganska allvarlig fråga. Jag undrar, kommer det ändra er attityd något? När ni inte ens kan lita på er egen läsförståelse, varför försöker ni diskutera allvarliga världshändelser?
Citera
2023-04-12, 12:50
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appelappe
Jag kan lugna er med att ni blivit lurade av er själva.

Artikeln är mycket noga med att berätta att ingen natotrupp strider i Ukraina. Frivilliga från väst finns, men ingen trupp underställd väst strider i Ukraina.

Ni har alltså nu bevisats ha fel i en ganska allvarlig fråga. Jag undrar, kommer det ändra er attityd något? När ni inte ens kan lita på er egen läsförståelse, varför försöker ni diskutera allvarliga världshändelser?

Vilken attityd är det du vill ändra på?

Du har gjort väldigt få inlägg här på Flashback så man märker att du är återhållsam och eftertänksam. Om det är så att jag missförstått artikeln så är det givetvis olyckligt MEN vad är det med just det här ämnet och dessa felaktiga iakttagelser som får dig att reagera på det här sättet?

"varför försöker ni diskutera allvarliga världshändelser?"

Vet du vart du är någonstans? Har man rätt att öppna käften med icke sanktionerade åsikter öht i din värld eller ska vi stänga ner öppna forum helt och hållet? Att jag missförstått vad BBC ville förmedla är absolut möjligt och det står jag givetvis för men jag tänker absolut inte bli tystad av dig för det.

Angående det här tramset med "icke stridande" så kan du se mitt tidigare inlägg där jag förklarar att jag personligen inte köper det resonemanget. Alla instanser som hjälper en stridande part undantaget internationella sjukvårdsförband (som hjälper soldater och civila på båda sidor givetvis) är direkt inblandade i min mening. Spaning och träning är givetvis direkt inblandning även om de inte klassas som "icke stridande". Jag är väl medveten om vad FN har att säga om detta.

Mvh
Citera
2023-04-12, 13:04
Medlem
Kaptenkirks avatar
Bara för att ett land är medlem i Nato så betyder det ju inte att det är just Nato som har skickat trupper. Hade det hänt så hade kriget varit slut i Ukraina för ett halvår sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in