2023-04-11, 20:22
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=_DYQWx94ZBg

Tucker tog upp detta från EU (Christine Lagard) 0:27 in i klippet...

Anledningen att jag la det under inrikespolitik är för att jag antar att detta gäller i Sverige med nu då?

If you pay more than 1000 EUR you are on the grey market.. "If you get caught you get fined or you get in jail" citat.

Så om du spenderar dina egna pengar riskerar du böter eller fängelse...

Det här är ju helt absurt sjukt, varför hör vi inget om detta i Svensk media?

Vad tycker ni?
Citera
2023-04-11, 20:34
Medlem
Det där är ju inte sant det finns ingen sådan regel. Jag tror att dom klippt och klistrat lite i intervjun. Antagligen handlar det om att du ska kunna visa var kontanterna kommer från om du handlar för ett visst belopp men den regeln har vi redan i Sverige. Kommer inte ihåg det exakta beloppet som gäller. Kan tycka att det är bra, då kan blattarna inte köpa sina lois vitton (osäker på stavning) väskor för blodspengar.
Citera
2023-04-11, 21:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av -FelFelFel-
https://www.youtube.com/watch?v=_DYQWx94ZBg

Tucker tog upp detta från EU (Christine Lagard) 0:27 in i klippet...

Anledningen att jag la det under inrikespolitik är för att jag antar att detta gäller i Sverige med nu då?

If you pay more than 1000 EUR you are on the grey market.. "If you get caught you get fined or you get in jail" citat.

Så om du spenderar dina egna pengar riskerar du böter eller fängelse...

Det här är ju helt absurt sjukt, varför hör vi inget om detta i Svensk media?

Vad tycker ni?

Det gäller väl 10000 euro i normalfall där tillexempel banken kan fråga om pengarna.

Några få superkontrollfreak Länder där bankerna "äger" politikerna som i sverige har de hittat på helt egna regler om löjliga 10000kr som banken kan fråga om.

Bankerna i sverige kör dessutom sitt alldeles egna race och stänger av folk kors och tvärs när de tar ut sina egna pengar eler har idiotfrågor när folk vill ta ut sina egna pengar bara för att skrämma folk att inte ta ut sina egna pengar så att de kan leka med våra pengar och skapa ännu mer låtsaskrediter för lån och få gratispengar av oss genom att inte göra ett piss.

Storbankerna skall bojkottas och bankomatkortet bara till för att ta ut pengar om man inte har bankkontor nära sig som hanterar kontanter.

Ute i europa är det inget konstigt alls att köpa begagnade bilar för 10000 euro kontant.

Folk litar inte på bankerna och har pengarna hemma i kassaskåp.
Senast redigerad av Blatteman 2023-04-11 kl. 22:01.
Citera
2023-04-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Det där är ju inte sant det finns ingen sådan regel. Jag tror att dom klippt och klistrat lite i intervjun. Antagligen handlar det om att du ska kunna visa var kontanterna kommer från om du handlar för ett visst belopp men den regeln har vi redan i Sverige. Kommer inte ihåg det exakta beloppet som gäller. Kan tycka att det är bra, då kan blattarna inte köpa sina lois vitton (osäker på stavning) väskor för blodspengar.
Ja ge du upp dina rättigheter bara för att du tror att någon annan drabbas hårdare.. Det kommer sluta som alltid.. Skurkarna skiter i reglerna och klarar sig och Svenne blir hårdare och hårdare kontrollerad..

Citat:
Ursprungligen postat av Hejhejvidica
Tycker din Ts är svag.
Jaha

Jag har kollat upp det lite mer och det verkar som 1000 EUR nu gäller i Italien och Frankrike och kommer införas på Krypto transaktioner. 7000 EUR ska gälla i resten. Transaktioner på 3-400 EUR ska vara okontrollerade även om de tycker det är väldigt riskabelt (läs, det kommer senare.. då ska de kontollera vartenda öre du har och om de inte gillar dig för att du är rasist så kan de frysa dina pengar så du får frysa...ihjäl..

Fattar inte att folk fan aldrig lär sig. Jag är oskyldig så det drabbar inte mig... Eller jag är såsse så mig sätter dom inte dit.. Men nästa regering kanske är en islamistisk ayatolla och då kanske ni ångrar er att ni gav staten kontroll över allt ni äger och har.. när dina tillgångar fryses för att grannen skvallrade att du mumsade bacon..

Varför fattar folk inte förrän de själva drabbas??? (och NEJ nästa regering kommer förmodligen inte bestå av en ayatolla.. jag använde det för att illustrera att saker förändras och även om du tycker du står på den goda sidan nu så kan du stå på fel sida om några år... Se bara hur kriminella kuppas in.. snart kanske det sitter en gangsterboss och bestämmer över om du får ta ut dina egna pengar eller inte..
Citera
2023-04-11, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Det gäller väl 10000 euro i normalfall där tillexempel banken kan fråga om pengarna.

Några få superkontrollfreak Länder där bankerna "äger" politikerna som i sverige har de hittat på helt egna regler om löjliga 10000kr som banken kan fråga om.

Bankerna i sverige kör dessutom sitt alldeles egna race och stänger av folk kors och tvärs när de tar ut sina egna pengar eler har idiotfrågor när folk vill ta ut sina egna pengar bara för att skrämma folk att inte ta ut sina egna pengar så att de kan leka med våra pengar och skapa ännu mer låtsaskrediter för lån och få gratispengar av oss genom att inte göra ett piss.

Storbankerna skall bojkottas och bankomatkortet bara till för att ta ut pengar om man inte har bankkontor nära sig som hanterar kontanter.

Ute i europa är det inget konstigt alls att köpa begagnade bilar för 10000 euro kontant.

Folk litar inte på bankerna och har pengarna hemma i kassaskåp.
Jo 10 000 EUR var det men det verkar ha eller ska minskas till 7 000 EUR. Italien och Frankrike har 1000 EUR.

Ja helt sjukt att man ska behöva redogöra för banken vad man ska ha sina egna pengar till och att de i princip kan vägra en att ta ut sina pengar om man inte har en bra förklaring..

Citat:
The Spanish Tax Authorities want to limit cash payments to 1,000€ This is a measure aimed at fighting black economy and unpaid taxes. It will force big companies to send invoices of the VAT tax in real time in order to limit the possibilities of fraud and non payment. This will be mandatory for a group of more than 62,000 taxpayers.
och nu Spanien med verkar det som..

Citat:
Did you know that starting January 1st, 2022, it will no longer be possible to pay in cash an amount higher than 1,000 euros in Italy?
From January 1st, 2022, it will no longer be possible to pay in cash an amount higher than 1,000 euros in that country. All amounts higher than 1,000 euros will have to be paid by payment card, credit card, checks, or through an account.

Whoever violates this decision will be fined at least 2,000 euros, and the fine can reach up to 50,000 euros. This measure should contribute to the suppression of the gray economy and tax evasion and also encourage electronic payment systems.
Italien
Senast redigerad av -FelFelFel- 2023-04-11 kl. 22:15.
Citera
2023-04-11, 22:29
Medlem
Taufatts avatar
Vet inte om det finns någon exakt gräns men banken frågar var pengarna kommer ifrån eller vad de ska användas till vid kontant hantering av lite större belopp och har så gjort under ganska lång tid. Därför ska man alltid säga att man sålt eller ska köpa en båt. Bilar finns ju i register men båtar är lite friare. Absolut inte säga att det ska användas till affärer om man har firma för då kan de neka uttag.
Citera
2023-04-11, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taufatt
Vet inte om det finns någon exakt gräns men banken frågar var pengarna kommer ifrån eller vad de ska användas till vid kontant hantering av lite större belopp och har så gjort under ganska lång tid. Därför ska man alltid säga att man sålt eller ska köpa en båt. Bilar finns ju i register men båtar är lite friare. Absolut inte säga att det ska användas till affärer om man har firma för då kan de neka uttag.
Ska säga sprit horor o knark nästa gång de frågar...
Citera
2023-04-11, 22:50
Medlem
ArgusOnes avatar
Nej det handlar inte om att betala kontant med 1k eller 10k euro. Det handlar om restriktioner för banker och företag att ta emot summor utan att deklarera.

Glöm fängelse.
Citera
2023-04-11, 22:56
Avslutad
Citat:
Ska säga sprit horor o knark nästa gång de frågar...
Gör inte det. Jag gjorde det och då jävlades dem tillbaka och bad mig redovisa allt, på papper!
Citera
2023-04-11, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Nej det handlar inte om att betala kontant med 1k eller 10k euro. Det handlar om restriktioner för banker och företag att ta emot summor utan att deklarera.

Glöm fängelse.
Nej du har fel läs min quote ovanför:
Citat:
Did you know that starting January 1st, 2022, it will no longer be possible to pay in cash an amount higher than 1,000 euros in Italy?
From January 1st, 2022, it will no longer be possible to pay in cash an amount higher than 1,000 euros in that country. All amounts higher than 1,000 euros will have to be paid by payment card, credit card, checks, or through an account.

Whoever violates this decision will be fined at least 2,000 euros, and the fine can reach up to 50,000 euros.

Jag har full förståelse för att du misstolkat eftersom sanningen är så helt sjuk.. men du får alltså inte betala kontant med större belopp.. De vill tvinga alla transaktioner genom banker och kort...
Citat:
Ursprungligen postat av Woundsinmysalt
Gör inte det. Jag gjorde det och då jävlades dem tillbaka och bad mig redovisa allt, på papper!
Haha jo, helt sjukt.. de ska ge blanka fan i vad jag gör med de få korvören man får kvar efter att maffiastaten tagit sin del..
Citera
2023-04-11, 23:09
Medlem
rtyuios avatar
Sitt lugnt i båten. Fortsätt betala med dina smartapps, kreditkort och swish. Vid år 2030 kommer du äga ingenting och du kommer vara lycklig. Försöker du käfta emot så stänger vi ner ditt konto. Gör som du blir tillsagd och sitt lugnt i båten.

Vi går mot kina diktatur modell 2.0.
Vi har kontrollen och ni gör som vi säger.
Citera
2023-04-11, 23:10
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Nej du har fel läs min quote ovanför:

Jag har full förståelse för att du misstolkat eftersom sanningen är så helt sjuk.. men du får alltså inte betala kontant med större belopp.. De vill tvinga alla transaktioner genom banker och kort...

Haha jo, helt sjukt.. de ska ge blanka fan i vad jag gör med de få korvören man får kvar efter att maffiastaten tagit sin del..

Citat:
In Italy, starting from 1 March 2022 (with effect backdated to 1 January 2022) the limit for those who intend to pay using cash returns to 2,000 euros, after it was set at 1,000 euros from 1 January to 28 February 2022.

https://bignamiassociati.it/en/2022/03/01/in-italy-there-is-a-new-limit-on-cash-payments-1999-99-euros/

Citat:
The Italian government’s draft budget for 2023 will increase the ceiling for cash payments to €5,000 ($5,280), despite criticism from a Bank of Italy official. Under current law, Italians may use cash for payments of up to €2,000, but this ceiling had been set to fall to €1,000 from January 1. The new budget will instead raise that limit.

https://www.centralbanking.com/central-banks/payments/7953956/italy-to-allow-larger-cash-payments-despite-central-bank-objections

Vad har du för källor? Och glöm fängelse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in