Citat:
Ursprungligen postat av
celcius19
Hej! Har ni någongång gått igenom en kris. En kris som gjorde att ni ifrågasatte allt och t.o.m. blev deppiga av krisen? Vad hände?
Hur hanterade ni den?
Ni som inte hanterade krisen väl, hur mår ni idag?
Jag har varit med om en hel del trauman i mitt liv ända sedan jag va barn, till vuxen ålder.
Allt ifrån dödsolyckor, dödsfall, mord, självmord, droger, våld och blivit sviken av flera människor.
Jag tror inte att jag har hanterat någon utav de här "kriserna" på något särskilt sätt. Har mer eller mindre bara kört på med mitt egna race och spenderat många vakna timmar att reflektera över vissa händelser osv.
Det hade bitvis varit skönt att ha någon att prata med.
Vande mig vid att jag inte har någon att prata med, så har haft locket på. Funderat.
Detta har påverkat mig på flera olika sätt genom livet. Är 30+ idag.
Allt har gjort mig extremt misstänksam mot allt och alla idag. Försöker hitta problemen innan de ens dyker upp. Vill liksom ligga steget före hur dumt det än må låta.
Överanalyserar mycket. Mycket självskadebeteende på olika sätt (mest förr). Ser ut som en zebra på vissa ställen av alla äckliga ärr.
Mitt humör kan skifta jävligt snabbt med. Från att vara lugn go och glad, så kan jag explodera på några sekunder utan att jag knappt hinner reagera. (Ofta pga något inte går som planerat)
Jag blir aldrig våldsam mot levande ting utan jag slår sönder allt jag ser. Vill ofta skada mig själv när det brister.. Men sådant har jag lagt av med.
Nu för tiden hanterar jag jobbiga känslor och situationer genom att gå. Att bara gå omkring planlöst kan faktiskt funka bra när det stormar i skallen.. Besöker ofta kyrkogården där flera av mina kamrater ligger, samt min mor.