Citat:
Ursprungligen postat av
goderian2
Köper ni bilar på blocket från privatpersoner? Det har jag aldrig hört talas om att bilfirmor gör. För om ni köper från andra bilfirmor så lär väl inte marginalen bli så stor.
Varför kastade er kund stolar och sparkade på bilar? Blev han blåst?
Hur mycket tjänar ni på att kränga lån till bilköpare?
Exakt, det är allt vanligare nu bland de som säljer begagnat. Riddermark, Kamux och Viköperdinbil köper in otroligt mycket via blocket. Jag köpte in 22 bilar förra månaden och skulle nog säga 10-15 av dem var ifrån blocket.
Vi köper givetvis in från andra bilfirmor också men blir oftast svårt att mötas då de vill tjäna en viss summa och vi också.
Han blev inte blåst, men han hade nog inte förstått hur det gick till.
Han pratade ingen svenska och hade köpt en bil utav oss för 160.000kr med hjälp utav blancolån. Han kom tillbaka efter drygt 1-2 månader och klagade på att något var fel. Vi bokar tid för felsökning och inväntar den. Några dagar innan kollar vi över ärendet igen och ser då att bilen inte står på honom längre, utan ett företag som inte går att koppla till honom.
Han trodde alltså garantier och liknande följde med bilen och inte han som person.
Det går inte heller koppla företaget till honom då personerna som står på företaget bor långt ifrån där han är skriven. Det var alltså massa konstiga grejer, så då åkte han till oss och hela denna situationen uppstod.
Kränger jag högsta räntan får jag 800kr/finans